Το Reporter ζήτησε από το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny να καταγράψει τις παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών το 2020, χρονιά εξάπλωσης του κορονοϊού και αποφάσεων εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών κανονισμών. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν επιβεβαιωμένες συμφωνίες και όχι εκκρεμείς παραγγελίες ή πλοία υπό το δικαίωμα άσκησης option.
Ειδικότερα, με βάση τη μελέτη, στο σύνολο του 2020, η ελληνική πλοιοκτησία τοποθέτησε 86 παραγγελίες σε νοτιοκορεάτικα, κινεζικά και ιαπωνικά ναυπηγεία. Από αυτές, 63 αφορούσαν δεξαμενόπλοια, 10 containerships, 8 gas tankers μεταφοράς LNG, 3 gas tankers μεταφοράς LPG και μόλις 2 αφορούσαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Οι «Greeks» κυριαρχούν στην αγορά των tankers και συνέχισαν να επενδύουν σε αυτήν, αναμένοντας την ανάκαμψη της ναυλαγοράς από τα χαμηλά που προκάλεσε η πανδημία. Από την άλλη, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός των ελάχιστων παραγγελιών για bulkers, παρότι κατέχουν σημαντικό μερίδιο και σε αυτήν την αγορά. Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι το βιβλίο παραγγελιών στον κλάδο του ξηρού φορτίου βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ, αντανακλώντας τη γενικότερη επιφυλακτικότητα των εφοπλιστών για νέες ναυπηγήσεις. Παράλληλα, η ανάγκη για νέα καύσιμα στη ναυτιλιακή αγορά και τα ελληνικά πρωτεία στον κλάδο του LNG, διατήρησαν «ζεστό» το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε πλοία αυτού του τύπου.
Αναλύοντας τις παραγγελίες ανά τύπο πλοίου, στα δεξαμενόπλοια, οι επενδύσεις κατευθύνθηκαν σε 23 suezmaxes, 19 VLCCs, 13 aframaxes και 8 MR tankers. Στα containerships και οι 10 παραγγελίες αφορούσαν post-panamaxes. Παράλληλα, στα υγραεριοφόρα LNG, οι εφοπλιστές έδειξαν προτίμηση σε 6 Very large gas carriers (VLGCs) και 2 small LNG πλοία. Στα υγραεριοφόρα LPG, οι τρεις παραγγελίες αφορούσαν Midesize Gas Carriers (MGCs). Τέλος, αναφορικά με τις επενδύσεις σε νεότευκτα bulkers, το ενδιαφέρον στράφηκε αποκλειστικά στα ultramaxes.
Επισημαίνεται ότι οι περισσότερες παραγγελίες, ήτοι οι 67 εκ των 86, τοποθετήθηκαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Από τις υπόλοιπες, οι 18 κατευθύνθηκαν στην Κίνα και μία παραγγελία τοποθετήθηκε σε ιαπωνικό ναυπηγείο.
Γιάννης Αγγελικούσης, Γιώργος Οικονόμου, Νίκος Τσάκος, Ευάγγελος Μαρινάκης είναι ορισμένα από τα ηχηρά ονόματα της ελληνικής Ναυτιλίας, οι οποίοι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία το περασμένο έτος. Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της αγοράς το 2021 είχε δώσει πρόσφατα στο Reporter ο Managing Director και επικεφαλής ανάλυσης της Cleaves Securities, Joakim Hannisdahl.
Αναλυτικός πίνακας παραγγελιών:
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr