Για τη μεν οδική σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμένα με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία, η διαγωνιστική διαδικασία διενεργήθηκε το Μάιο του 2020. Μειοδότης τότε αναδείχτηκε η Άκτωρ με ποσοστό 56,61% και ακολούθησε η Intrakat με 50,73%. Η απόφαση της τελευταίας να προσφύγει έναντι του αποτελέσματος του διαγωνισμού δεν έχει καταστήσει ακόμη και σήμερα εφικτή την κύρωση της σχετικής σύμβασης παραχώρησης. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του Reporter, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε προ ημερών την προσφυγή της Intrakat και η αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού, Εγνατία Οδός, είναι έτοιμη να προχωρήσει τις διαδικασίες με την ΑΚΤΩΡ.
Την απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επιβεβαιώνει μέσω του Reporter, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας, κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος. Όπως επισημαίνει, αναμένουμε να ολοκληρωθεί το νομικό σκέλος της υπόθεσης και να καθαρογραφεί η σχετική απόφαση. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο, «το έργο θα έχει πολύ μεγάλα οφέλη για την ευρύτερη περιοχή, καθώς συνεπάγεται εξοικονόμηση χρόνου για τους οδηγούς, ενώ εξασφαλίζεται και η ασφάλεια του οδικού δικτύου. Καλούμαστε πλέον να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς, ώστε να υλοποιηθεί το project χωρίς άλλες καθυστερήσεις», επεσήμανε.
Η κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού 74,1 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα περίπου 2,5 ετών από την υπογραφή της σύμβασης. Οι εργασίες αφορούν την ολοκλήρωση της κατασκευής γέφυρας, μήκους 3,5 χλμ περίπου, εκ των οποίων, σημειώνεται ότι τα 1,4 χλμ είναι ήδη σε κυκλοφορία, καθώς η κατασκευή της είχε ξεκινήσει παλαιότερα, μένοντας ημιτελής. Στα έργα περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου.
Η σιδηροδρομική σύνδεση
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να προκηρυχθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, ο διαγωνισμός για τη σύνδεση του έκτου προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα περιλαμβάνει την υπέργεια σιδηροδρομική γέφυρα, μήκους 1.023,4 μέτρων. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα ακολουθηθεί η μέθοδος του «ανταγωνιστικού διαλόγου», μέσω του οποίου, όπως επισημαίνεται από αρμόδιες πηγές, μειώνεται ο χρόνος για τη δημοπράτηση και κατασκευή ενός έργου. Πιο συγκεκριμένα, με αυτήν τη μέθοδο υποψήφιοι ανάδοχοι και αναθέτουσα αρχή προετοιμάζουν από κοινού το τεύχος προκήρυξης και τις μελέτες ενός έργου. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο Νοέμβριο του 2020 δημιουργήθηκε dry port στη Σόφια της Βουλγαρίας, ενώ αναμένεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την ίδρυση δύο ακόμη dry ports σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία. H απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το dry port θα εδραιώσει την παρουσία του στα Βαλκάνια, θα ενισχύσει την εμπορευματική κίνηση, θα προσδώσει στοιχεία συνδυασμένων μεταφορών, ενώ θα συμβάλει τα μέγιστα στην εξαγωγική δραστηριότητα επιχειρήσεων και κατ' επέκταση στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Παράταση για τον έκτο προβλήτα
Όπως μετέδωσε πρώτο το Reporter, η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα πήρε παράταση για τις 5 Φεβρουαρίου 2021.
Το έργο, προϋπολογισμού ύψους 130 εκατ. ευρώ, θα επεκτείνει το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και θα αυξήσει τη χωρητικότητα των πλοίων που μπορούν να φιλοξενούνται στο λιμάνι, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί containerships, χωρητικότητας έως 24.000 TEUs. Σημειώνεται ότι συγκαταλέγεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις, που πρέπει να υλοποιήσει ο ΟΛΘ, στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr