Όπως έγραψε πρόσφατα το Reporter, τον Ιανουάριο η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα τοποθέτησε 8 παραγγελίες πλοίων, σε σύνολο 118 παραγγελιών, σε παγκόσμιο επίπεδο, ξοδεύοντας 362 εκατ. δολάρια. Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι παρήγγειλαν 50 πλοία, έναντι σχεδόν 3 δισ. δολαρίων.
Ωστόσο, οι «Greeks» κάνουν δυναμικό «come back» το Φεβρουάριο, κλείνοντας αρκετά νέα deals. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο την περασμένη εβδομάδα (5-12/2), οι ναυλομεσίτες κατέγραψαν 12 νέες παραγγελίες, χωρίς να υπολογίζονται option για πρόσθετα πλοία.
Εξετάζοντας τις επενδύσεις ανά τύπο πλοίου, στα bulkers, ναυλομεσιτικά reports συνδέουν τη Niovis Shipping του εφοπλιστή Βασίλη Μαυρολέοντος με την παραγγελία δύο πλοίων, χωρητικότητας 61.000 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο NACKS, χωρίς να γίνει γνωστό το τίμημα. Η παράδοση των πλοίων αναμένεται το 2022.
Η ναυλομεσιτική D&F αναφέρει πως η Evalend Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, παρήγγειλε δύο kamsarmaxes, χωρητικότητας 82.300 dwt έκαστο. Το κινεζικό ναυπηγείο YAMIC Shipyard αναμένεται να παραδώσει τα πλοία το 2023.
Στα tankers, η Maran Tankers, συμφερόντων του Γιάννη Αγγελικούση τοποθέτησε παραγγελία για δύο VLCCs, με option για δύο ακόμα, χωρίς να γίνει γνωστό το κόστος της επένδυσης. Τα πλοία, χωρητικότητας 300.000 dwt έκαστο, αναμένεται να παραδοθούν από το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries το 2023.
Παράλληλα, η Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή ήρθε σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan για την κατασκευή ενός tanker, με option για ένα ακόμη. Το πλοίο θα είναι χωρητικότητας 115.00 dwt και αναμένεται να παραδοθεί το 2022. Το deal φαίνεται πως έκλεισε στα 48 εκατ. δολάρια.
Με το ναυπηγείο Daehan συμφώνησε και η Atlas Maritime, συμφερόντων του Λέοντα Πατίτσα για ένα tanker, χωρητικότητας 115.000 dwt, με option για ένα ακόμη. Το πλοίο, για το οποίο φαίνεται πως δαπανήθηκαν 48 εκατ. δολάρια, εκτιμάται ότι θα παραδοθεί το 2022.
Στα containerships, o όμιλος Capital Maritime του εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη, εκμεταλλεύτηκε τις εξαιρετικές συνθήκες στη ναυλαγορά και προχώρησε σε νέες επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία. Το βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής αριθμεί 10 containerships σε δύο νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία.
Επίσης, ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny αναφέρει πως η Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου παρήγγειλε δύο containerships, χωρητικότητας 130.000 TEUs, με option για δύο ακόμη στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries. Κάθε πλοίο αποτιμάται στα 100 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους αναμένεται το 2022.
Τέλος, η Benelux Overseas συμφερόντων του εφοπλιστή Κώστα Αγγέλου συνδέεται με την παραγγελία δύο LPG carriers, χωρητικότητας 40.000 cbm, με option για ένα ακόμα. Η συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo πιθανότατα έκλεισε στα 47 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, με την παράδοσή τους να είναι προγραμματισμένη για το 2023.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr