Ειδικότερα, αναφέρεται ότι την τελευταία εβδομάδα παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα στις ναυλώσεις Supramaxes στη spot αγορά, με τον δείκτη BSI (Baltic Exchange Supramax Index) να φτάνει τις 992 μονάδες και τους μέσους ημερήσιους ναύλους να διαμορφώνονται στα 10.910 δολάρια.
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, ανακοινώθηκαν πολλά νέα deals το τελευταίο διάστημα. Ενδεικτικά, το Glovis Maestro, χωρητικότητας 56.670 DWT και κατασκευής 2012 πωλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 9,2 εκατ. δολαρίων, το Tenwa Maru, χωρητικότητας 57.763 DWT και κατασκευής 2017 παραχωρήθηκε σε Ιάπωνες αγοραστές έναντι 17 εκατ. δολαρίων, το Sea Iris, χωρητικότητας 58.117 DWT και κατασκευής 2010 πωλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 11 εκατ. δολαρίων, το Global Phoenix, χωρητικότητας 56.118 dwt και κατασκευής 2010 αποκτήθηκε από Έλληνες πλοιοκτήτες έναντι 11,1-11,2 εκατ. δολαρίων.
Σε ικανοποιητικά επίπεδα διατηρούνται και οι παραγγελίες νεότευκτων Supramaxes. Πιο συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλες συμφωνίες, Ιάπωνες πλοιοκτήτες προχώρησαν στην παραγγελία δύο πλοίων, χωρητικότητας 64.000 DWT στο ναυπηγείο Tsuneishi Cebu στις Φιλιππίνες έναντι 28 εκατ. δολαρίων το ένα, με έτος παράδοσης το 2020, ενώ, επίσης, Ιάπωνες αγοραστές προχώρησαν στην παραγγελία δύο Ultramaxes, χωρητικότητας 61.000 DWT στο κινεζικό ναυπηγείο DACKS, με έτος παράδοσης το 2022.
Στη μελέτη της EastGate Shipping γίνεται, τέλος, μία αναφορά στα θεμελιώδη της αγοράς των πλοίων τύπου Supramax/Ultramax. Το 16% του στόλου είναι ηλικίας 15 ετών και άνω, ενώ το βιβλίο παραγγελιών των Ultramaxes ανέρχεται στο 12% του εν ενεργεία στόλου και των Supramaxes στο 1% του τρέχοντος στόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία Ιουλίου. Το 2020 θα παραδοθούν 54 Ultramaxes και 7 Supramaxes, ενώ το 2021 73 Ultramaxes και 8 Supramaxes. Το βιβλίο παραγγελιών των Ultra/ Supra/Handymax πλοίων διαμορφώνεται στο 5% του εν ενεργεία στόλου.
Οι συνθήκες της προσφοράς στο σύνολο της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου προκαλούν μία συγκρατημένη αισιοδοξία για το άμεσο μέλλον (τέλος 2021/αρχές 2022), κυρίως λόγω των περιορισμένων ναυπηγήσεων νεότευκτων πλοίων, επεσήμανε σε προηγούμενο report η ναυλομεσιτική. «Το γεγονός αυτό είναι, ωστόσο, μία πρόκληση για τα ναυπηγεία και ασκεί μία πίεση στις τιμές ναυπήγησης», συμπλήρωσε και κατέληξε: «Μπορεί αυτές να βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από τα χαμηλά των 2016 και 2017, αλλά τα ναυπηγεία ανησυχούν για έλλειψη αγοραστών και κενά στα επερχόμενα βιβλία, καθώς μεγάλο τμήμα αυτών αφορά το ξηρό φορτίο».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr