Αυτό επισημαίνει στο Reporter ο κ. Αθανάσιος Ψαθάς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε., η οποία μαζί με την Goldair Cargo είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση παραχώρησης 588 στρεμμάτων για 60 χρόνια υπογράφηκε μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ, την οποία έχουν συστήσει οι δύο εταιρείες (η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ συμμετέχει με 80% και η Goldair με 20%). Η τελευταία έχει αναλάβει την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου έναντι τιμήματος 31 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ είναι το εφάπαξ τίμημα και τα υπόλοιπα το ετήσιο. Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση έλαβε το «πράσινο φως» από τη Βουλή το 2018, αλλά δεν έχει επικυρωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Μάλιστα, είχαν διατυπωθεί ανησυχίες για ακύρωση της σύμβασης και επιστροφή χρηματικού ποσού, ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ, στην Κομισιόν. Το ποσό αυτό συνίσταται σε κοινοτικά κονδύλια, τα οποία είχαν διοχετευθεί στη χώρα μας για τη χρηματοδότηση αξιοποίησης έκτασης 2.000 στρεμμάτων του ΟΣΕ, τμήμα της οποίας είναι και τα 588 στρέμματα για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου.
Σύμφωνα με τον κ. Ψαθά: «Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί κομβικής σημασίας έργο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την ανάπτυξη της χώρας και ακριβώς γι' αυτό το λόγο έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών». Προς αυτήν την κατεύθυνση, κυβέρνηση, Βρυξέλλες και επενδυτές βρίσκονται σε συζητήσεις, προκειμένου να «γεφυρωθούν» οι διαφορές.
Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος επεσήμανε ότι «το έργο θα σωθεί», προσθέτοντας ότι παρατηρείται σύγκλιση απόψεων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων. Παράλληλα, στην έβδομη μεταμνημονιακή έκθεση αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας, η Κομισιόν τονίζει ότι «έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος», ενώ γνωστοποιεί ότι «έχει ζητήσει διορθωτικά μέτρα, τα οποία οι ελληνικές αρχές σκοπεύουν να υλοποιήσουν μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2020». Παράλληλα, η Επιτροπή «έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για οικονομικές διορθώσεις, σχετικά με το έργο».
Συνεπώς, είναι πολύ πιθανό η τελική σύμβαση παραχώρησης να διαφέρει σε σημαντικό βαθμό με αυτήν που είχε εγκριθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο, με ενδεχόμενες τροποποιήσεις, από το ύψος του τιμήματος μέχρι τους όρους παραχώρησης.
Τη σημασία ανάπτυξης του Εμπορευματικού Κέντρου έχουν υπογραμμίσει φορείς της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς θεωρούν ότι θα αναβαθμίσει σημαντικά τις υποδομές της χώρας και θα συμβάλει τα μέγιστα στην περαιτέρω άνθιση του κλάδου στη χώρα μας, η οποία έχει τις δυνατότητες να μετουσιωθεί σε logistics hub της Ευρώπης.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr