Στη διάρκεια ψηφιακής εκδήλωσης, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, ο καπετάνιος Hedi Marzougui, ο οποίος ήταν επικεφαλής πλοίου ανάμεσα στο Δεκέμβριο του 2019 και στο Μάιο του 2020 κάλεσε τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για να επιτρέψουν στους ναυτικούς να επιστρέψουν στο σπίτι τους.
«Το γεγονός ότι δε γνωρίζαμε πότε ή αν θα επιστρέφαμε σπίτι, αποτέλεσε σοβαρό ψυχικό βάρος για το πλήρωμα και για εμένα τον ίδιο» τόνισε ο κ. Marzougui και πρόσθεσε: «Ενθαρρύνω κάθε έναν από εσάς να σκεφτείτε πως θα νιώθατε, αν έπρεπε να δουλεύετε καθημερινά, για 12 ώρες, χωρίς σαββατοκύριακα και χωρίς να βλέπετε τους αγαπημένους σας, παγιδευμένοι στη θάλασσα. Τώρα σκεφτείτε ακόμη πως θα ήταν αν δεν είχατε καμία ιδέα για το πότε θα γυρίζατε στις πατρίδες σας».
Τα μέτρα περιορισμού κατά της πανδημίας στα ταξίδια έχουν επηρεάσει στο μέγιστο βαθμό τους ναυτικούς. Παρά τις πολλαπλές εκκλήσεις προς τις κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν επίσημα τους ναυτικούς και το υπόλοιπο προσωπικό ως εργαζόμενους, οι οποίοι παρέχουν βασικές υπηρεσίες («key workers») και να διευκολύνουν τα ταξίδια τους, ο αριθμός των ναυτικών, των οποίων τα συμβόλαια έχουν επεκταθεί συνεχίζει να αυξάνεται.
Ορισμένοι ναυτικοί βρίσκονται στη θάλασσα για περισσότερους από 17 μήνες χωρίς διακοπή, διάστημα πολύ μεγαλύτερο του ορίου των 11 μηνών που προβλέπει η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας. Εκτός από τους 400.000 ναυτικούς που έχουν κολλήσει στη θάλασσα, άλλοι 400.000 δεν μπορούν να ενταχθούν στα πλοία.
«Οι υπερβολικά κουρασμένοι και διανοητικά εξαντλημένοι ναυτικοί καλούνται να συνεχίσουν να εργάζονται στα πλοία» σημείωσε ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), Kitack Lim και συμπλήρωσε: «Σε περισσότερα από 60.000 πλοία, τα οποία εξακολουθούν να μεταφέρουν αγαθά ζωτικής σημασίας, τρόφιμα και φάρμακα, η ασφάλεια στα πλοία κρέμεται από μία κλωστή».
Ο κ. Lim επανέλαβε την έκκλησή του στις κυβερνήσεις: «Χρειάζεται δράση και χρειάζεται τώρα. Όλοι εξαρτόμαστε από τους ναυτικούς. Δεν πρέπει να είναι τα παράπλευρα θύματα αυτής της πανδημίας. Οι ναυτικοί μας βοηθούν και τώρα πρέπει να τους βοηθήσουμε εμείς».
Τέλος, τόσο ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου όσο και ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές κάλεσαν τις κυβερνήσεις να παρέμβουν και να τερματίσουν την κρίση αλλαγών πληρωμάτων, προειδοποιώντας ότι ο αριθμός των ναυτικών που επηρεάζονται από αυτήν θα αυξάνεται, χωρίς συντονισμένη δράση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr