Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές θα βοηθήσουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμορφωθούν τόσο με τους ισχύοντες Κανονισμούς Ανακύκλωσης Πλοίων της ΕΕ (EUSRR) όσο και με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την Ανακύκλωση Πλοίων (HKC), όπου αναμένεται να επικυρωθεί το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με τα δύο σύνολα κανονισμών, ο πλοιοκτήτης πρέπει να αναπτύξει και να διατηρήσει έναν κατάλογο επικίνδυνων υλικών (IHM) για κάθε σκάφος που κατέχει. Προς υποστήριξη αυτού, οι προμηθευτές πλοίων πρέπει να παρέχουν δηλώσεις υλικού (MDs) και δηλώσεις συμμόρφωσης προμηθευτή (SDoC) για τον εξοπλισμό που παραδίδεται στο πλοίο.
Οι «δηλώσεις υλικών για αποθέματα επικίνδυνων υλικών» στοχεύουν στη διευκρίνιση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ πλοιοκτητών και προμηθευτών. Οι προσπάθειες συμμόρφωσης με αυτές τις απαιτήσεις προκάλεσαν σημαντική αύξηση των αιτημάτων των πλοιοκτητών για δηλώσεις υλικού από προμηθευτές, πέραν του απαιτούμενου και επιβαρύνοντας σημαντικά αυτούς τους προμηθευτές.
Ο νέος οδηγός καλύπτει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει ένας πλοιοκτήτης ή ένας προμηθευτής πλοίου για να κατανοήσει τη διαδικασία που οδηγεί στην ολοκλήρωση του καταλόγου επικίνδυνων υλικών.
Το έγγραφο έχει συνταχθεί για να σχετίζεται τόσο με τους πλοιοκτήτες όσο και με τους προμηθευτές πλοίων και θα παρέχει ένα πολύτιμο εργαλείο για τους προμηθευτές, τους επόπτες, τους τεχνικούς διευθυντές και όλους όσοι είναι υπεύθυνοι για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς EUSRR και HKC.
Νωρίτερα, η BIMCO επεσήμανε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εγκρίνει πρόσθετες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων εκτός Ευρώπης για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στην τελευταία «έκθεση για τον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Εγκαταστάσεων Ανακύκλωσης Πλοίων», η BIMCO υποστηρίζει ότι μέχρι στιγμής η συμπερίληψη μη ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων στον κατάλογο της ΕΕ έχει προσφέρει περιορισμένες δυνατότητες για ανακύκλωση μεγάλης κλίμακας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr