Μια νέα μελέτη από τη NGO Transport & Environment (T&E) που εδρεύει στις Βρυξέλλες δείχνει ότι η Ευρώπη, η Κίνα και οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να απαλλάξουν το 84% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
Η ανάλυση των συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης του 2019 δείχνει ότι το 84% της ναυτιλιακής κίνησης διέρχεται από την Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ. Εάν αυτές οι οικονομίες επρόκειτο να ρυθμίσουν τα πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια τους με τρόπο παρόμοιο με τον τρόπο που σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση με το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων, θα μπορούσαν να απελευθερώσουν τη μερίδα του λέοντος στη βιομηχανία, ισχυρίζεται η μελέτη από NGO Transport & Environment (T&E).
Ο Jacob Armstrong, αξιωματικός βιώσιμης ναυτιλίας στην T&E, δήλωσε: «Οι προσπάθειες για την απομάκρυνση των ανθρακούχων εκπομπών της ναυτιλίας στον ΙΜΟ ήταν μέχρι στιγμής άθλιες. Η ανάγκη για συναίνεση σε παγκόσμιο επίπεδο δεν μας οδήγησε πουθενά. Αλλά υπάρχει ένας πολύ πιο εύκολος τρόπος να το κάνετε. Με τη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που διέρχονται από την Ευρώπη, την Κίνα και τις ΗΠΑ, αυτές οι κορυφαίες οικονομίες μπορούν να ρυθμίσουν μονομερώς τις εκπομπές χωρίς να βασίζονται στον αναποτελεσματικό Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό».
Ενώ η Κίνα, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν μόνο το 40% των εκπομπών από τη ναυτιλία, η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων καταπλέουν στα λιμάνια τους.
Τα κράτη μέλη του αδελφού φορέα του ΙΜΟ στα Ηνωμένα Έθνη, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ψήφισαν τον περασμένο μήνα για να υιοθετήσουν έναν συλλογικό μακροπρόθεσμο παγκόσμιο στόχο (LTAG) για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, κάτι που είναι μακρινό των τρεχουσών απαιτήσεων του ΙΜΟ, οι οποίες απαιτούν περικοπές εκπομπών κατά 50% σε σύγκριση με τη βασική γραμμή του 2008.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr