Ειδικότερα, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή παρήγγειλε 3 VLGCs (Very Large Gas Carrier), χωρητικότητας 91.000 cbm έκαστο, στο ναυπηγείο Hyundai Samho, με option για ένα ακόμη. Κάθε πλοίο αναμένεται να κοστίσει 80 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους προγραμματίζεται για τα έτη 2022 και 2023. Τα VLGCs θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε LPG.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του τρέχοντος μήνα η Evalend άσκησε option για τη ναυπήγηση δύο μεσαίου μεγέθους LPG carriers στο νοτιοκορεάτικο Hyundai Mipo. Συνολικά το βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής στο συγκεκριμένο ναυπηγείο αριθμεί 4 LPG carriers, χωρητικότητας 40.000 cbm έκαστο. Η αξία κάθε πλοίου εκτιμάται στα 45,5-45,7 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και να ολοκληρωθεί ένα χρόνο αργότερα.
Μαζί με τις νέες επενδύσεις και συμπεριλαμβανομένων των option, η ναυτιλιακή του κ. Λεντούδη υλοποιεί παραγγελίες συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολαρίων για LPG carriers. Παράλληλα, διάφοροι ναυλομεσιτικοί οίκοι έχουν επισημάνει ότι η Evalend έχει παραγγείλει δύο bulkers, τύπου kamsarmax, στο κινεζικό ναυπηγείο YAMIC Shipyard, ενώ αναμένει σύντομα και την παράδοση δύο υπερ-δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Νότια Κορέα.
Η ναυτιλιακή «ποντάρει», έτσι, σε νέο τονάζ, σε μία περίοδο, κατά την οποία οι παραγγελίες περιορίζονται υπό το «βάρος» των περιβαλλοντικών κανονισμών και της ασάφειας για το πλοίο του μέλλοντος.
Ο Φεβρουάριος σηματοδότησε την επιστροφή των Ελλήνων εφοπλιστών στα ναυπηγεία και η τάση για παραγγελίες συνεχίστηκε και το Μάρτιο. Ανάμεσα στα πιο πρόσφατα deals ξεχωρίζουν αυτά της Capital Maritime του Ευάγγελου Μαρινάκη, της Central Group του Ευάγγελου Πιστιόλη και της ChartWorld Shipping του Λου Κολλάκη.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr