Ναυλομεσιτικές πηγές επιβεβαιώνουν στο Reporter πως ο Όμιλος απέκτησε δύο VLCCs, χωρητικότητας 299.580 dwt έκαστο, με συμβατικά καύσιμα, τα οποία είχε παραγγείλει η Athenian Sea Carriers (συμφωνία resale), συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries, τον περασμένο Δεκέμβριο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κάθε VLCC θα κοστίσει περίπου 90 εκατ. δολάρια, επίπεδα που συμβαδίζουν με τις συμφωνίες που κλείνουν στην αγορά σήμερα για τέτοια πλοία, ενώ αναμένεται να παραδοθούν στην Capital το 2022.
Το ερωτηματικό της συμφωνίας είναι τα scrubbers. Ειδικότερα, ορισμένοι ναυλομεσίτες καταγράφουν ότι τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα καθαρισμού καυσαερίων, ενώ άλλοι μεταφέρουν πως το αρχικό deal του ναυπηγείου με την Athenian προέβλεπε option και όχι εγκατάσταση και είναι αμφίβολο αν τελικά θα το διαθέτουν. Τα VLCCs με scrubbers κερδίζουν premium περίπου 5.112 δολαρίων ημερησίως στους ναύλους, έναντι των πλοίων χωρίς αυτά, αποφεύγοντας, έτσι, τα αρνητικά επίπεδα που παρατηρούνται σήμερα στη ναυλαγορά.
Η απογοητευτική εικόνα των ναύλων στα δεξαμενόπλοια δεν έχει πτοήσει τους πλοιοκτήτες, καθώς έχουν τοποθετηθεί αρκετές παραγγελίες το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα για VLCCs. Ωστόσο, αναλυτές σημειώνουν πως η δραστηριότητα θα «γυρίσει» σε υποτονικά επίπεδα, όσο δεν υπάρχουν σημάδια σημαντικής ανάκαμψης στην αγορά.
H ναυτιλιακή του κ. Μαρινάκη διαχειρίζεται ένα στόλο 50 πλοίων, εκ των οποίων 43 είναι δεξαμενόπλοια (10 VLCCs, 1 Suezmax, 5 Aframaxes, 26 MR/Handy product tankers και 1 small tanker) και 7 LNG carriers, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγηση πλοίων. Παράλληλα, ο Όμιλος «τρέχει» ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για νεότευκτα containerships, με περίπου 10 παραγγελίες σε δύο νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr