Ειδικότερα, οι AP Moller – Maersk, Keppel Offshore & Marine, Fleet Management, Sumitomo Corp, Yara International, και το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping υπέγραψαν το σχετικό Μνημόνιο Συνεργασίας.
Η πράσινη αμμωνία συγκεντρώνει αυξημένο ενδιαφέρον ως μία πιθανή βιώσιμη λύση για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου και η μελέτη των ανωτέρω εταιρειών επιδιώκει τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής σε έναν από τους μεγαλύτερους ανεφοδιαστικούς κόμβους του κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη θα καλύψει την ανάπτυξη μίας οικονομικά αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας πράσινης αμμωνίας, το σχεδιασμό των απαραίτητων πλοίων, καθώς και των σχετικών υποδομών.
Παράλληλα, το project θα αξιολογήσει την προμήθεια της πράσινης αμμωνίας, ίσως και μέσα από συνέργειες με το LPG. Όπως εξηγούν οι εταίροι, τα πλοία με αρχικό σχεδιασμό για LPG, μπορούν, επίσης, να χειριστούν καφέ, μπλε και πράσινη αμμωνία.
«Στην A. P. Moller – Maersk βλέπουμε την πράσινη αμμωνία, όπως και τη μεθανόλη, ως ένα σημαντικό ναυτιλιακό καύσιμο για το μέλλον, στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης του στόλου μας» τόνισε ο Morten Bo Christiansen, επικεφαλής απανθρακοποίησης της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι ο «γίγαντας» του κλάδου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προχωρά με ταχύ ρυθμό το σχέδιο απανθρακοποίησης, με «αιχμή του δόρατος» το feeder, χωρητικότητας 2.000 TEUs, το οποίο θα καίει μεθανόλη και αναμένεται να «βγει στις θάλασσες» το 2023.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr