Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση παραχώρησης των 588 στρεμμάτων είχε υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και της εταιρείας «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» Α.Ε. (ΘΕΚ ΑΕ), η οποία ελέγχεται κατά 80% από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς και κατά 20% από την Goldair Cargo, τις δύο εταιρείες, δηλαδή, που είναι υπεύθυνες για την εκτέλεση του έργου.
Υπό αξιολόγηση οι νέοι όροι
Ανάμεσα, λοιπόν, στις αλλαγές που ζητά η Κομισιόν είναι η αύξηση του τιμήματος παραχώρησης από τα 31 εκατ. ευρώ στα 62 εκατ. ευρώ και η μείωση της διάρκειας της σύμβασης από τα 60 στα 37 χρόνια. Παράλληλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αν κάποια από τις δύο εταιρείες που συνθέτουν τον παραχωρησιούχο, επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τμήμα της έκτασης για ιδία χρήση, θα πρέπει να απευθύνει σχετικό αίτημα στην ΑΑΔΕ.
Σε αυτό, λοιπόν, το πλαίσιο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Reporter, η κοινοπραξία αξιολογεί την επιστολή και εκπονεί μοντέλα και αναλύσεις, προκειμένου να εκτιμηθεί με σαφήνεια αν το project παραμένει, υπό τους νέους όρους, μία ελκυστική επένδυση. Σε κάθε περίπτωση, η οποιαδήποτε απόφαση θα πρέπει να τύχει αποδοχής από τους μετόχους της κάθε εταιρείας, όπερ σημαίνει σύγκληση Γενικών Συνελεύσεων και παρουσίαση των μελετών για την επένδυση. Σημειώνεται ότι η ΕΤΒΑ ελέγχεται κατά 65% από την Τράπεζα Πειραιώς και κατά 35% από το Υπερταμείο.
Η αισιοδοξία και η μεγάλη απειλή
Πάντως το κλίμα που απορρέει από κυβερνητικά στελέχη και εταιρείες είναι θετικό και εκφράζεται η πεποίθηση για υλοποίηση του έργου των 160 εκατ. ευρώ, το οποίο σχεδιάζεται από τη... δεκαετία του 1970. Εάν, τελικά, οι επενδυτές αποδεχτούν τους όρους της Κομισιόν, θα ακολουθήσουν νέες συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές και η κυβέρνηση θα αναλάβει το νομοθετικό έργο, με στόχο την κατάθεση της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης στη Βουλή. Με βάση τις αισιόδοξες εκτιμήσεις, οι σχετικές διαδικασίες θα προχωρήσουν μέσα σε διάστημα έξι μηνών, ενώ οι απαισιόδοξοι θεωρούν πιθανότερο το δωδεκάμηνο.
Πρέπει να επισημανθεί ότι αν δεν επιτευχθεί συμφωνία ανάμεσα σε Βρυξέλλες, Αθήνα και επενδυτές, η κυβέρνηση θα βρεθεί αντιμέτωπη με τον κίνδυνο επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων άνω των 200 εκατ. ευρώ. Αυτό, διότι η Κομισιόν είχε θέσει ως όρο στον ΟΣΕ την παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου σε ιδιώτες για τη χρηματοδότηση της ευρύτερης έκτασης του Θριασίου.
Τα οφέλη της επένδυσης
Το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη περίοδο (Τ1) και μέσα σε 24 μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η κατασκευή αποθηκευτικών χώρων 130.000 τ.μ., ενώ κατά τη δεύτερη περίοδο (Τ2) θα κατασκευαστούν μέσα σε διάστημα επτά έως οκτώ ετών, χώροι 105.000 τ.μ. Συνολικά, δηλαδή, το κέντρο θα εξυπηρετεί αποθηκευτικούς χώρους 235.000 τ.μ.
Γίνεται, επομένως, αντιληπτό ότι το Θριάσιο είναι μία καθοριστική επένδυση για την περαιτέρω ενίσχυση της χώρας ως διαμετακομιστικός κόμβος στο διεθνές εμπόριο. Η τοποθεσία της έκτασης και το πλεονέκτημα των συνδυασμένων μεταφορών, αναμένεται να καταστήσουν το εμπορευματικό κέντρο «πόλο έλξης» για μεγάλες εταιρείες του χώρου.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr