Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του Reporter, η πληρότητα στα Ναυπηγεία αγγίζει το 100% και έχει καλυφθεί κάθε δυνατή διαθέσιμη θέση για το σύνολο του 2021, ενώ έχουν συμπληρωθεί και αρκετές θέσεις για το 2022. Μάλιστα, το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου έκλεισε σε επίπεδα ρεκόρ. Είναι χαρακτηριστικό ότι για κάθε πλοίο που υποδέχονται τα Ναυπηγεία, απορρίπτονται κατά μέσο όρο 7,2 πλοία.
Τα Ναυπηγεία, τα οποία εξυπηρετούν τόσο εμπορικές όσο και αμυντικές ανάγκες, προσελκύουν το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων πλοιοκτητών. Όπως είπε πρόσφατα ο CEO της Star Bulk, Πέτρος Παππάς: «Για εμάς τους Έλληνες πλοιοκτήτες αποτελεί μεγάλη ανακούφιση, διότι δεν είχαμε πουθενά αλλού να στείλουμε τα πλοία μας, όταν βρισκόμασταν στο δυτικό ημισφαίριο και αναγκαστικά καταλήγαμε σε τουρκικά ναυπηγεία. Η δουλειά που γίνεται είναι υψηλής ποιότητας και σε χρονικά πλαίσια που ανταγωνίζονται ακόμα και τα κινεζικά ναυπηγεία. Η εταιρεία μας έχει ήδη στείλει 7 από τα πλοία της στο ναυπηγείο της Σύρου και θα συνεχίσουμε με πολλά περισσότερα στο μέλλον».
Υπό την ηγεσία του ελληνοαμερικανικού Ομίλου ONEX, η Σύρος έχει εξελιχθεί σε ένα πρότυπο μοντέλο εξυγίανσης και για τις υπόλοιπες «ταλαιπωρημένες» ναυπηγικές μονάδες της χώρας. Αποκωδικοποιώντας την επιτυχία των Ναυπηγείων, ο επικεφαλής του Ομίλου, Πάνος Ξενοκώστας έχει μιλήσει για «φερεγγυότητα, άριστο προγραμματισμό, υιοθέτηση μίας πελατοκεντρικής προσέγγισης, ανταγωνιστικό κόστος, υψηλή ποιότητα και οικογενειακό κλίμα».
Το νησί αφήνει, επίσης, το αποτύπωμά του στον τομέα τεχνολογίας και καινοτομίας. Πιο συγκεκριμένα, ONEX και Cisco συνεργάζονται, με στόχο τη δημιουργία ενός Διεθνούς Κέντρου Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Καινοτομίας στις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου. Πρόκειται για το πρώτο επίσημο και οργανωμένο project Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) για τη Ναυτιλία και τη Ναυπηγική στη χώρα μας.
Προσπάθεια για την Ελευσίνα
Υπενθυμίζεται ότι η ONEX, με τη συμβολή του κρατικού χρηματοδοτικού οργανισμού των ΗΠΑ, Development Finance Corporation (DFC), «τρέχει» τη διαδικασία εξυγίανσης και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και έχει δεσμευτεί να αναλάβει υποχρεώσεις σχεδόν μισού δισ. ευρώ. Ο έλεγχος της Ernst & Young (EY) ανέδειξε, πρόσφατα, χρέη άνω των 400 εκατ. ευρώ, με τη σχετική έκθεση να έχει παραδοθεί στην κυβέρνηση. Οι συζητήσεις ανάμεσα στον επενδυτή και τους πιστωτές των Ναυπηγείων θα οδηγήσουν στην κατάθεση της αίτησης εξυγίανσης, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 106 ΒΔ του πτωχευτικού δικαίου.
Ωστόσο, οι πληροφορίες του Reporter αναφέρουν πως δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια νεότερη εξέλιξη, ενώ ενδέχεται η «αναγέννηση» να έρθει μέσα από το ευρύ εξοπλιστικό πρόγραμμα που θα υλοποιήσει το Πολεμικό Ναυτικό, με την προμήθεια και ναυπήγηση φρεγατών.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr