Ειδικότερα, ναυλομεσιτικοί οίκοι συνδέουν τη ναυτιλιακή με την απόκτηση του MR tanker, «Nordic Pia», χωρητικότητας 38.396 dwt και κατασκευής 2006, έναντι 7 εκατ. δολαρίων. To πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Guangzhou της Κίνας, αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία τον Αύγουστο του 2021.
Παράλληλα, πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι η Avin εξασφάλισε μονοετή ναύλωση για το νεότευκτο suezmax «Kriti King», χωρητικότητας 158,000 dwt. Το πλοίο, το οποίο παραδόθηκε στην εταιρεία στις αρχές του 2021, είναι εξοπλισμένο με σύστημα scrubbers και κατασκευάστηκε στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai. Το deal έκλεισε στα 21.500 δολάρια ημερησίως και ναυλωτής είναι η ολλανδική εταιρεία Vitol.
Ναυλομεσιτικές πηγές σημειώνουν στο Reporter πως τα scrubbers ανέβασαν το ύψος της συμφωνίας, καθώς έχει αυξηθεί η τιμή του πετρελαίου το τελευταίο διάστημα. Πιο συγκεκριμένα, έχει σταθεροποιηθεί το spread ανάμεσα στα καύσιμα VLSFO (very-low sulphur fuel oil) με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5%, και στα καύσιμα HSFO (high sulphur fuel oil) με 3,5% ποσοστό θείου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται μέσω των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων, πάνω από τα 100 δολάρια ανά μετρικό τόνο στους μεγάλους κόμβους ανεφοδιασμού. Τη δεδομένη χρονική περίοδο, η «ψαλίδα» ανάμεσα σε πλοία με scrubbers και σε αυτά χωρίς το συγκεκριμένο σύστημα κυμαίνεται στα 2.500 δολάρια ημερησίως στις χρονοναυλώσεις. Πρόκειται για το 25% περίπου των επιπέδων που καταγράφονταν τον Ιανουάριο του 2020, με την έναρξη του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τα καύσιμα.
Οι ίδιες πηγές προσθέτουν, ωστόσο, πως γύρω από το ύψος του τιμήματος της συμφωνίας που «κλείδωσε» η Avin κλείνουν και οι περισσότερες ναυλώσεις για suezmaxes αυτήν την περίοδο στην αγορά, ενώ στα VLCCs καταγράφονται ναυλώσεις άνω των 30.000 δολαρίων την ημέρα.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η Avin προχώρησε τις πρώτες ημέρες του 2021 στην παραγγελία ενός δεξαμενόπλοιου, τύπου suezmax, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιεί και την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο. Το νέο πλοίο θα είναι το πρώτο στον κόσμο, το οποίο θα χρησιμοποιεί αμμωνία για την κίνησή του, μετά από μετατροπές στην κύρια μηχανή του.
Η Avin ήρθε σε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία New Times Shipbuilding για την κατασκευή του tanker, χωρητικότητας 156.000 dwt, ενώ προβλέπεται και option για τη ναυπήγηση δύο ακόμη πλοίων.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr