Ο στόχος της Κίνας να κινηθεί προς μια οικονομία με μεγαλύτερο καταναλωτικό προσανατολισμό, θα απειλήσει τη διάρκεια των ισχυρών εισαγωγών εμπορευμάτων ξηρού φορτίου, που καταγράφηκαν το 2020, λόγω των αυξημένων μέτρων στήριξης με έμφαση στις υποδομές και τη βιομηχανία, τόνισε ο επικεφαλής αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO, Peter Sand.
«Τα πακέτα τόνωσης στον υπόλοιπο κόσμο εστιάζουν περισσότερο στη διασφάλιση της ζήτησης, γεγονός που ευνοεί την αγορά των containerships παρά το ξηρό φορτίο», σημείωσε, προσθέτοντας ότι όσο η πανδημία βρίσκεται σε εξέλιξη και οι κυβερνήσεις υιοθετούν εξατομικευμένα μέτρα στήριξης, τα πακέτα για τόνωσης projects υποδομών απομακρύνονται.
«Η υπερπροσφορά ενδέχεται να δημιουργήσει εμπόδια στις προσπάθειες πλοιοκτητών και operators να σημειώσουν κέρδη, ιδιαίτερα από τη στιγμή που οι χαμηλές τιμές των καυσίμων, οι οποίες στήριξαν την κερδοφορία το 2020, αυξάνονται ξανά» υπογραμμίζεται στην ανάλυση της BIMCO.
Η εταιρεία αναμένει ανάπτυξη κατά 2% του στόλου το τρέχον έτος, η χαμηλότερη εδώ και αρκετά χρόνια, κυρίως λόγω των λιγότερων παραδόσεων πλοίων. Ειδικότερα, εκτιμά ότι θα παραδοθούν πλοία χωρητικότητας 27 εκατ. dwt φέτος, έναντι 48,9 εκατ. dwt το 2020, καθώς το βιβλίο παραγγελιών διαμορφώνεται στα 51,4 εκατ. dwt, στα μισά επίπεδα από αυτά στις αρχές του 2019. Στο πεδίο των διαλύσεων, η ΒΙΜCO αναμένει να οδηγηθούν για scrap, πλοία χωρητικότητας 9 εκατ. dwt, το 2021, από 15 εκατ. dwt που οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια πέρυσι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr