Στα δεξαμενόπλοια, η Maran Tankers δρομολογεί πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου. Πριν από λίγες ημέρες τοποθέτησε παραγγελία στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Samsung για τέσσερα VLCCs, έναντι 105 εκατ. δολαρίων έκαστο, λόγω των πολύ υψηλών προδιαγραφών, μιας και θα έχουν εγκατεστημένο σύστημα διπλού καυσίμου με δυνατότητα καύσης LNG. Τα δεξαμενόπλοια αυτού του τύπου «κερδίζουν» πόντους στην αγορά το τελευταίο διάστημα. Η χωρητικότητα του κάθε πλοίου θα είναι 300.000 dwt, ενώ η παράδοσή τους αναμένεται το 2023.
Την ίδια ώρα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή έχει πουλήσει δύο από τα παλαιότερα VLCCs του στόλου της, εντός του 2021. Το ένα φαίνεται πως είναι το «Maran Castor», με έτος κατασκευής το 2001, το οποίο πιθανότατα παραχωρήθηκε σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, έναντι 22 εκατ. δολαρίων. Συνολικά τους τελευταίους μήνες, η Maran έχει «ξεφορτωθεί» τέσσερα παλιά υπερ-δεξαμενόπλοια, σε τιμές από 19,5 εκατ. έως και 22 εκατ. δολάρια.
H εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο 52 δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 14,3 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 7,8 ετών.
Μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα «τρέχει» η Maran Gas. Τα τελευταία 24ωρα ναυλομεσίτες επεσήμαναν ότι η ναυτιλιακή ενίσχυσε το βιβλίο παραγγελιών στο ναυπηγείο Samsung, το οποίο περιλαμβάνει πλέον πέντε LNG carriers. Όπως τονίστηκε, πρόκειται για «στροφή» στην τακτική της εταιρείας, η οποία μέχρι πρότινος τοποθετούσε παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG στα Daewoo και Hyundai Samho της Νότιας Κορέας.
Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, τέσσερα από αυτά τα πλοία συνδέονται με project LNG της Μοζαμβίκης, επικεφαλής υλοποίησης του οποίου είναι η Total, για το οποίο θα χρησιμοποιηθούν μέχρι 17 LNG carriers και αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις από τον γαλλικό ενεργειακό κολοσσό.
Ναυλομεσίτες σημείωσαν στο Reporter πως ο Όμιλος Αγγελικούση είναι πολύ δραστήριος στην αγορά του υγρού φορτίου, ενώ οι περισσότερες παραγγελίες είναι «TC attached» (έχουν έτοιμο ναύλο κατά την παράδοση του πλοίου). Στην ιστοσελίδα της Maran Gas καταγράφονται συνολικά 13 υπό ναυπήγηση πλοία, χωρητικότητας 174.000 cbm έκαστο, ενώ στις θάλασσες λειτουργούν 37 gas carriers.
Τέλος, ο βραχίονας ξηρού φορτίου του Ομίλου Αγγελικούση, η Maran Dry συνδέεται με την απόκτηση ενός newcastlemax, χωρητικότητας 210.000 dwt, από τη Sinokor Merchant Marine, έναντι 53 εκατ. δολαρίων.
H Maran Dry διαχειρίζεται ένα στόλο 50 πλοίων, χωρητικότητας 8,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 8,2 ετών.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr