Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη της ζήτησης για εμπορεύματα ξηρού φορτίου σε χώρες πάνω από την Κίνα, παρότι η τελευταία γιορτάζει το σεληνιακό έτος, συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης. Τα κέρδη σε όλα τα μεγέθη πλοίων είναι ιδιαίτερα ισχυρά, σε μία περίοδο, η οποία υπό κανονικές συνθήκες, χαρακτηρίζεται από εποχική αδυναμία.
«Εκτός από την ενισχυμένη ζήτηση, η αγορά του ξηρού φορτίου βρίσκει στήριξη στη μειωμένη παραγωγή, λόγω των μεγάλων χρόνων αναμονής στα λιμάνια, ενώ το αυξημένο κόστος μεταφοράς μέσω των containers, ωθεί περισσότερα φορτία στα bulkers» σημειώνει ο αναλυτής της MSI, Alex Stuart-Grumbar.
Οι ημερήσιοι ναύλοι στη spot για τα capesizes ήταν 186% φορές υψηλότεροι σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο του 2021, παρότι τον αντίστοιχο περσινό μήνα δεν είχε κάνει ακόμη αισθητή την παρουσία της η πανδημία. Ανάλογη αύξηση παρατηρείται και στα άλλα μεγέθη πλοίων. Ειδικότερα, στα panamaxes οι ναύλοι ενισχύθηκαν κατά 104%, στα handymaxes 91% και στα handysizes 71%.
Στο μέτωπο της προσφοράς, τα στοιχεία έδειξαν ότι τον Ιανουάριο παραδόθηκαν πλοία χωρητικότητας 5 εκατ. dwt, ενώ διαλύθηκαν πλοία χωρητικότητας 1,7 εκατ. dwt. Τον Ιανουάριο του 2020 τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 6,9 εκατ. dwt και 1 εκατ. dwt, γεγονός που καταδεικνύει το βραδύ ρυθμό, με τον οποίο αναπτύσσεται ο στόλος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr