Με ώθηση από την ανάκαμψη της ζήτησης από την Κίνα, αλλά και την άνοδο των ναύλων στη spot αγορά, οι μετοχές πλοιοκτητών με στόλο bulkers, κατέγραψαν «εκρηκτική» άνοδο. Στη συνεδρίαση της Παρασκευής, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index (BDI) κέρδισε κατά 47 μονάδες, κλείνοντας στις 679, ενώ ο Baltic Capesize Index που αποτυπώνει την πορεία των capesizes ενισχύθηκε κατά 218 μονάδες, κλείνοντας στις 736 μονάδες.
Ωστόσο, σύμφωνα με ανάλυση της BIMCO, οι προοπτικές στη συγκεκριμένη αγορά δεν είναι ευοίωνες. Ειδικότερα, όπως σημειώνεται, οι τωρινές συνθήκες φανερώνουν μία τοξική κατάσταση, που συνδυάζει τη μειωμένη ζήτηση και την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος είναι αδύναμες, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και η λύση θα μπορούσε να έρθει μόνο από μεγάλα πακέτα τόνωσης της οικονομίας στην Κίνα, χώρα - βασικό παράγοντα για την πορεία της αγοράς.
Ποιες μετοχές ξεχώρισαν
Στις μετοχές, λοιπόν, του ξηρού φορτίου, τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο σημείωσε η Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού, που ενισχύθηκε κατά 38,24% στα 1,88 δολάρια. Ακολούθησαν η Seanergy Maritime Holdings, συμφερόντων του Σταμάτη Τσαντάνη, που κέρδισε κατά 36% στα 0,16 δολάρια, η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά σε θετικό έδαφος κατά 32,22% στα 6,73 δολάρια, η Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου ανέβηκε κατά 29,41% στα 1,32 δολάρια, η Navios Maritime Holdings, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου με κέρδη 18,72% στα 2,6 δολάρια, η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη κινήθηκε ψηλότερα κατά 18,32% στα 0,78 δολάρια και η άλλη μετοχή της κας Φράγκου, Navios Maritime Partners ενιχύθηκε κατά 12,41% στα 7,52 δολάρια.
Αξιοσημείωτη ήταν η επίδοση της ναυτιλιακής με στόλο tankers, Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, η οποία κατέγραψε τα μεγαλύτερα εβδομαδιαία κέρδη, μεταξύ των ελληνικών ναυτιλιακών μετοχών, με άνοδο κατά 75,78% στα 0,22 δολάρια. Ο αναλυτής της Maxim Group, Tate Sullivan έχει υιοθετήσει σύσταση «buy» για τη μετοχή, καθώς η εταιρεία έχει συνάψει μακροπρόθεσμες συμβάσεις για 11 πλοία του στόλου της, ενώ προχώρησε στην εξαγορά τριών νέων tankers. Η εταιρεία είχε συνάψει συμφωνία με την Maxim Group για την πώληση 51.700.000 κοινών μετοχών της σε θεσμικούς επενδυτές στην τιμή των 0,135 δολ. ανά μετοχή. Ο αναλυτής τοποθετεί τιμή-στόχο για την Top Ships στην περιοχή των 0,40 δολαρίων ανά μετοχή.
Στα containerships, άνοδο άνω του 10% σημείωσαν τέσσερις μετοχές. Αναλυτικότερα, η Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, κέρδισε κατά 15,22% στα 5,3 δολάρια, η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου σε ανοδική τροχιά κατά 12,5% στα 4,68 δολάρια, η Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα με κέρδη κατά 10,66% στα 3,01 δολάρια και η Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Μαρινάκη βελτιώθηκε κατά 10,6% στα 8,97 δολάρια.
Τέλος, στις μετοχές με στόλο LNG και LPG τη διαφορά έκαναν η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, που ενισχύθηκε κατά 27,78% στα 2,07 δολάρια και οι δύο μετοχές του Πήτερ Λιβανού. Η GasLog Partners κινήθηκε ανοδικά κατά 21,64% στα 5,34 δολάρια και η GasLog σε θετικό έδαφος κατά 13,7% στα 3,9 δολάρια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr