Τα στοιχεία για την κίνηση των επιβατών από τα βασικά παραθεριστικά λιμάνια εξόδου του Πειραιά και της Ραφήνας δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας. Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο καταγράφηκε μεγάλη υποχώρηση από τα ήδη πιεσμένα επίπεδα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2011. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλιο από τον Πειραιά αναχώρησαν προς τα νησιά του Αιγαίου 567.832 επιβάτες την ώρα που πέρυσι τον Ιούλιο έφυγαν 695.661. Για τον Αργοσαρωνικό η εικόνα είναι εξίσου μελανή με 42.496 λιγότερους επιβάτες από το 2011. Και από το λιμάνι της Ραφήνας όμως αναχώρησαν μόλις 161.429 επιβάτες από 174.815 πέρυσι. Ανάλογη είναι και η εικόνα στο Λαύριο. Έτσι από τα 3 βασικά λιμάνια τον Ιούλιο αναχώρησαν 930.285 επιβάτες έναντι 1.125.055 πέρυσι. Τα μεγέθη για τον Ιούνιο είναι εξίσου απογοητευτικά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης που από τις πρώτες ημέρες έθεσε ως προτεραιότητα πολιτικής την αντιμετώπιση της κρίσης στην ακτοπλοΐα μιλά για ανύπαρκτα περιθώρια χρόνου και προωθεί μέτρα σε 3 κατευθύνσεις. Αυτά είναι η μείωση του ΦΠΑ, η ορθολογική αναδιάρθρωση του δικτύου και των δρομολογίων και η διαμεσολάβηση μεταξύ επιχειρήσεων, τοπικών κοινωνιών και εργαζομένων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας μιλώντας στην Επιτροπής παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής έκανε λόγο για επιτακτική ανάγκη ενός ολοκληρωμένου ελκυστικού και σύγχρονου πλαισίου για τα δίκτυα θαλάσσιων μεταφορών προς όφελος των φορολογουμένων, των επιβατών, των νησιωτικών οικονομιών και των ακτοπλοϊκών εταιρειών. «Τα χρονικά περιθώρια έχουν εξαντληθεί» εκτιμά και επεξεργάζεται έτσι ένα νέο οργανωτικό μοντέλο «για την ορθολογικότερη διαχείριση του δικτύου και των δημόσιων πόρων που επενδύονται στις άγονες γραμμές».
Με βάση όσα δρομολογεί το υπουργείο, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα αναλάβει το σχεδιασμό, την οργάνωση και τη λειτουργία των εσωτερικών και εξωτερικών ακτοπλοϊκών συνδέσεων, συμπεριλαμβανομένου και του εμπλουτισμού των τοπικών συνδέσεων, μελετώντας τις βασικές ανάγκες δρομολόγησης από και προς τα λιμάνια, θα αναλάβει την ομαδοποίηση τους σε περιοχές εκμετάλλευσης, δηλαδή σε γεωγραφικές ενότητες, εντάσσοντας σε αυτές και τις άγονες γραμμές, βάσει ποιοτικών κριτηρίων όσον αφορά στα πλοία και τις υπηρεσίες, και τέλος, θα δημοπρατεί τις ζώνες, αναζητώντας αναδόχους εκμετάλλευσης. Οι ανάδοχοι που θα επιλέγονται θα προσκομίζουν εγγυήσεις καλής εκτέλεσης του έργου τους.
Εκτός από τη βασική υποχρέωση που θα καθορίζεται στις προκηρύξεις, οι ανάδοχοι, ανάλογα με τους όρους εκμετάλλευσης που θα προτείνουν και επί των οποίων θα βαθμολογούνται και θα επιλέγονται, «θα έχουν τη δυνατότητα να αυξομειώνουν τα δρομολόγια σύμφωνα με τις ανάγκες της κίνησης κάθε περιόδου». Σε περίπτωση αδυναμίας του αναδόχου να καλύψει εξ ιδίων μέσων τις ανάγκες, θα μπορεί να δραστηριοποιείται επικουρικά και περιστασιακά ο μειοδότης ή κάποιος νέος ανάδοχος για έκτακτες ανάγκες.
Η Ρυθμιστική Αρχή θα εποπτεύει την τήρηση των όρων των συμβάσεων και θα διασφαλίζει τη βέλτιστη αξιοποίηση των εσόδων της, έτσι ώστε να μπορεί να χρηματοδοτεί απρόσκοπτα τις άγονες γραμμές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr