Από το Νοέμβριο του 2020 εώς και σήμερα αρκετά πλοία έχουν σταλεί στα διαλυτήρια και αναμένονται πολύ περισσότερα καθώς ο τομέας έχει ζημιωθεί σημαντικά από την έξαρση της πανδημίας Covid 19.
Σύμφωνα με στοιχεία από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Indian Express, ένα ή δύο επιβατηγά πλοία πλέουν στο Alang κάθε χρόνο, ωστόσο, τα κρουαζιερόπλοια ήρθαν σε μεγάλους αριθμούς τους τελευταίους 12 μήνες. Ο αριθμός επιβατηγών πλοίων που έφτασαν στο Alang εμφανίζεται να είναι ο μεγαλύτερος που έχει σημειωθεί σε ένα μόνο έτος.
Συνολικά 14 επιβατηγά πλοία οδηγήθηκαν προς διάλυση τους τελευταίους 12 μήνες, με τους λιμενικούς να αναμένουν τουλάχιστον ένα ακόμη πιθανότατα μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Τα επιβατηγά πλοία αντιπροσώπευαν σχεδόν το 10 τοις εκατό των περίπου 150 πλοίων που στάλθηκαν στα ναυπηγεία διαλύσεων στην Ινδία τους τελευταίους 12 μήνες.
Η μεγαλύτερη από τις αφίξεις ήταν το Karnika, το οποίο ήταν ένα κρουαζιερόπλοιο που εκμεταλλευόταν μια ινδική start-up που απέτυχε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατασκευασμένο από το ναυπηγείο της Ιταλίας Fincantieri, το κρουαζιερόπλοιο χωρητικότητας 69.845 τόνων εισήχθη το 1990 ως Crown Princess of Princess Cruises. Το κρουαζιερόπλοιο ήταν σχεδιασμένο από τον διάσημο αρχιτέκτονα Renzo Piano, και ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που είχαν κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1990 με ένα σχέδιο που λέγεται ότι ήταν εμπνευσμένο από ένα δελφίνι.
Ανάμεσα στα άλλα γνωστά κρουαζιερόπλοια που κατέληξαν στο Alang τον περασμένο χρόνο λόγω χρεοκοπιών ήταν το Columbus, το οποίο εισήχθη το 1989 επίσης για την Princess Cruises ως Star Princess. Ήταν το τελευταίο κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε για την πρωτοπόρο της βιομηχανίας Sitmar Cruises, αλλά λειτουργούσε για το Cruise & Maritime Voyages με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο κατέρρευσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Αρκετές από τις εταιρείες είτε μείωσαν τις δραστηριότητές τους είτε αντικατέστησαν παλαιότερα πλοία με νεότερης χωρητικότητας. Η Bahamas Paradise Cruise Line πούλησε το παλιάς ηλικίας πλοίο της Grand Celebration , το οποίο είχε ναυπηγηθεί για την Carnival Cruise Line το 1987, μειώνοντας τον στόλο της σε ένα κρουαζιερόπλοιο.
Η έντονη ζήτηση για χάλυβα ήταν ένας άλλος παράγοντας που συνέβαλε στην εισροή παλαιών κρουαζιερόπλοιων. Ο Haresh Parmar της Ένωσης Βιομηχανιών Ανακύκλωσης Πλοίων, ωστόσο, εξήγησε ότι τα κρουαζιερόπλοια περιέχουν λιγότερο χάλυβα σε σύγκριση με τα φορτηγά πλοία και τα δεξαμενόπλοια που φτάνουν στο Alang. Ως εκ τούτου, τα επιβατηγά πλοία λαμβάνουν γενικά χαμηλότερες τιμές, αλλά τονίζει ότι επειδή πολλά από τα πλοία που φθάνουν φέτος προέρχονται από καταστάσεις πτώχευσης, φθάνουν ακόμα εφοδιασμένα με πολύτιμα ανταλλακτικά που οδηγούν τις τελικές τιμές διαλύσεων σε υψηλότερα επίπεδα.
Ενώ η βιομηχανία κρουαζιέρας ανακάμπτει τώρα από την εκτεταμένη παύση των εργασιών, η πανδημία έγινε επιταχυντής που έστειλε πολλά παλαιότερα κρουαζιερόπλοια στα ναυπηγεία διαλύσεων. Καθώς ο κλάδος σταθεροποιείται, ο ρυθμός διάλυσης είναι πιθανό να επιστρέψει σε ήπια επίπεδα με λίγα μόνο επιβατηγά πλοία κάθε χρόνο.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr