Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί σιδηρομετάλλευμα και φορτία άνθρακα 150.000 τόνων, προχώρησε σε 12,2% αύξηση στις 5.567 μονάδες, ενώ ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών αυξήθηκε 2,4% σε 3.595, το υψηλότερο επίπεδο σε περίπου μία εβδομάδα.
Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax επέκτεινε την πτώση του σε οκτώ συνεδριάσεις και υποχώρησε 9 μονάδες στο χαμηλότερο επίπεδο των 3.170 για περισσότερο από τρεις εβδομάδες. Συνολικά, ο δείκτης της Βαλτικής έπεσε περίπου 2% τη δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.
Η αλλαγή ναυλαγοράς είναι βέβαιο ότι έχει αφήσει πολλούς εμπόρους μπερδεμένους, ωστόσο αυτό συμβαίνει γνωστά στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων Capesize. Όσον αφορά στο μέγεθος panamax, η δεύτερη βδομάδα του Σεπτεμβρίου αποδείχθηκε ότι ήταν μια ποικίλη εβδομάδα. Ένα χλιαρό ξεκίνημα, αλλά με κάποια σταθερή υποστήριξη στα μέσα της εβδομάδας ώθησε σταθερή δυναμική στο τελείωμα της βδομάδας. Παρά την έλλειψη αυθεντικής υπερατλαντικής ζήτησης, τα επίπεδα εσόδων για τα πλοία panamax αυξήθηκαν κυρίως λόγω του περιορισμένου αριθμού χωρητικότητας των πλοίων του Βόρειου Ατλαντικού και μιας εβδομάδας κατά την οποία τα ταχύτερα ταξίδια άνθρακα της Βαλτικής ήρθαν στο προσκήνιο.
Στο μικρότερο μέγεθος supramax ήταν μια άβολη εβδομάδα με περιορισμένη προσφορά φορτίου και μεγαλύτερη διαθεσιμότητα σε χωρητικότητα των πλοίων μετά την αστάθεια της αγοράς που προκάλεσε ο τυφώνας Άιντα στον κόλπο της Αμερικής.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr