Ο κ. Aisha ήταν ο επικεφαλής του πλοίου «Aman» για δύο μόλις μήνες, πριν αυτό κρατηθεί από τις αιγυπτιακές αρχές, λόγω λήξης των πιστοποιητικών ασφαλείας.
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου το εγκατέλειψε και ένα δικαστήριο της Αιγύπτου όρισε το ναυτικό ως το νόμιμο φύλακα του πλοίου, εμποδίζοντας την αποχώρησή του από αυτό, μέχρι να πωληθεί ή να βρεθεί αντικαταστάτης φύλακας.
Το πλοίο δεν είχε ισχύ, ενώ ήταν γεμάτο έντομα και τρωκτικά. Ο κ. Aisha έπρεπε να κολυμπήσει μέχρι τη στεριά για να βρει φαγητό και νερό και να φορτίσει το κινητό του τηλέφωνο.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (International Transport Workers' Federation - ITF) εξασφάλισε την απελευθέρωση του ναυτικού την περασμένη εβδομάδα. Το σωματείο πρότεινε στο αιγυπτιακό δικαστήριο να αντικατασταθεί ο Σύριος ναυτικός από έναν εκπρόσωπό του στη χώρα.
«Τόσα πολλά άλλαξαν μέσα σε τέσσερα χρόνια. Το σπίτι του Mohammad στη Συρία θα μπορούσε να είναι μη αναγνωρίσιμο. Ορισμένα μέλη της οικογένειάς του απεβίωσαν κάποια χρόνια πριν. Οι καθυστερήσεις δε θα του επιτρέψουν να ξαναδεί τη μητέρα του κι αυτό είναι εξαιρετικά στενάχωρο. Ο Mohammad έχασε τέσσερα χρόνια από τη ζωή του» σχολίασε ο συντονιστής του ITF στον αραβικό κόσμο και το Ιράν, Mohamed Arrachedi.
Ο ίδιος σημείωσε ότι η υπόθεση του κ. Aisha θέτει στο προσκήνιο το προβληματικό σύστημα που εφαρμόζει η Αίγυπτος για τη νόμιμη κηδεμονία ενός πλοίου. «Το ITF απαιτεί άμεσες αλλαγές», κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr