Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, το Μάρτιο του 2021, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 19 πλοία, χωρητικότητας 2,6 εκατ. dwt, με τα επενδυτικά κεφάλαια να ανέρχονται σε περίπου 1,5 δισ. δολάρια. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ελληνική πλοιοκτησία επένδυσε σε 49 νεότευκτα πλοία, καταβάλλοντας περισσότερα από 2,7 δισ. δολάρια. Οι παραγγελίες του φετινού Μαρτίου σημείωσαν «άλμα» 280% σε ετήσια βάση (μόλις 5 παραγγελίες το Μάρτιο του 2020) και αντιστοιχούν στο 10,33% της παγκόσμιας ναυπηγικής δραστηριότητας στη διάρκεια του μήνα.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες στράφηκαν πρωτίστως στα δεξαμενόπλοια και ακολούθως σε LPG carriers και containerships, καθώς τα θεμελιώδη των τριών αγορών είναι πολύ ενθαρρυντικά. Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την έκθεση του οίκου είναι ότι τον περασμένο μήνα δεν τοποθετήθηκε καμία παραγγελία για bulk carriers, παρά την θετική πορεία της αγοράς και τις εξαιρετικές προοπτικές των ερχόμενων ετών. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα επενδύθηκαν 569 εκατ. δολάρια για 9 νεότευκτα δεξαμενόπλοια (χωρητικότητας 1,8 εκατ. dwt), 331 εκατ. δολάρια για 5 LPG carriers (χωρητικότητας 250.000 dwt), 420 εκατ. δολάρια για 4 containerships (χωρητικότητας 500.000 dwt) και 186,5 εκατ. δολάρια 1 LNG carrier (χωρητικότητας 94.000 dwt).
Μία πιο «κοντινή ματιά» στις επενδύσεις των «Greeks» αναδεικνύει ότι στον κλάδο των tankers τα κεφάλαια διοχετεύθηκαν σε 4 VLCCs, 2 suezmaxes, 2 aframaxes και 1 MR tanker. Στα LPG carriers, επένδυσαν σε 3 VLGCs και 2 MGCs, ενώ από τα containerships, το ενδιαφέρον τους «τράβηξαν» αποκλειστικά τα post panamaxes. Τέλος, τοποθετήθηκε παραγγελία και για ένα VLGC μεταφοράς LNG.
H εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο
Συνολικά το Μάρτιο οι εφοπλιστές παρήγγειλαν 184 πλοία, χωρητικότητας 20,5 εκατ. dwt, έναντι 12,5 δισ. δολαρίων. Οι επενδύσεις είναι αυξημένες κατά 75% από αυτές του Φεβρουαρίου (105) και 102% από το Μάρτιο του 2020 (91).
Η «τρελή» ναυλαγορά των containerships και τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια παρέχουν «ρευστό» στους πλοιοκτήτες, το οποίο διοχετεύεται σε νέες ναυπηγήσεις. Έτσι, από τις 184 παραγγελίες, οι 109 αφορούσαν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 36 bulkers, 18 tankers, 17 LPG carriers, 3 πλοία γενικού φορτίου και 1 LNG carrier.
«Εκτοξεύτηκε» η κινεζική δραστηριότητα
Οι Κινέζοι εφοπλιστές είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές των ναυπηγείων το 2021, συνεχίζοντας το «ράλι» επενδύσεων και το Μάρτιο, κατά τον οποίο κατέλαβαν το 44% της συνολικής δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα, επένδυσαν 5,7 δισ. δολάρια για 81 νεότευκτα πλοία, χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt.
Οι κινεζικές κινήσεις φανέρωσαν σαφή προτίμηση στα containerships (64), ενώ συνήφθησαν, επίσης, συμφωνίες για 12 bulkers, 3 tankers και 2 LPG carriers.
Από το ξεκίνημα του νέου έτους, οι Κινέζοι έχουν δαπανήσει περισσότερα από 10 δισ. δολάρια για περίπου 174 παραγγελίες πλοίων.
Εμπιστοσύνη στα κινεζικά ναυπηγεία
Τα κινεζικά ναυπηγεία προσέλκυσαν το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας εφοπλιστικής κοινότητας και το Μάρτιο, καθώς «κλείδωσαν» συνολικά 113 ναυπηγήσεις, ήτοι το 61% της συνολικής δραστηριότητας. Ακολούθησαν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας (66 παραγγελίες, μερίδιο 36%) και τέλος αυτά της Ιαπωνίας (5 παραγγελίες, μερίδιο 3%).
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr