«Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τη χθεσινή ισχυρή πτώση» επεσήμαναν στο Reporter αναλυτές του ναυτιλιακού κλάδου, «ειδικά από τη στιγμή που οι ευρύτεροι δείκτες είχαν μία σχετικά σταθερή πορεία» πρόσθεσαν. Ένας, ενδεχομένως, ανασταλτικός παράγοντας, ήταν, σύμφωνα με τους ίδιους, η πρόσφατη υποβάθμιση ορισμένων τίτλων δεξαμενόπλοιων από τη νορβηγική επενδυτική τράπεζα DNB. Οι αναλυτές της τράπεζας υιοθέτησαν σύσταση «Hold» από «Buy» για την Teekay Tankers, η οποία «βυθίστηκε» 9,23% χθες.
Οι Έλληνες στο ταμπλό
Αναφορικά με τις ελληνικές εισηγμένες, τις μεγαλύτερες απώλειες κατέγραψε η Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλέντη (-11,40%) και ακολούθησε η Performance Shipping της οικογένειας Παληού (-10,92%), αμφότερες με δραστηριότητα στα δεξαμενόπλοια. Στον ίδιο κλάδο, η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη έχασε 7,02%, ενώ η Tsakos Energy Navigation του Νίκου Τσάκου διολίσθησε κατά 3,39%.
Στο ξηρό φορτίο, η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη «βούτηξε» 9,39%, ενώ η EuroDry του Αριστείδη Πίττα έκλεισε με πτώση 9,35%. H Globus Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη είδε τη μετοχή της να πέφτει κατά 7,86%. H Diana Shipping της οικογένειας Παληού υποχώρησε κατά 2,88%, η Seanergy Maritime Holdings του Σταμάτη Τσαντάνη κινήθηκε χαμηλότερα κατά 2,75%, με τη Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Χατζηιωάννου να πέφτει 2,23%.
Στα containerships, η Euroseas του Αριστείδη Πίττα «βούλιαξε» 4,84%, η Danaos Corp. του Γιάννη Κούστα σημείωσε απώλειες 3,7%, η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου υποχώρησε 2,86% και η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου έχασε 2,76%.
Τέλος, πιέσεις ασκήθηκαν και σε LNG-LPG, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τη GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού (-5,36%), τη StealthGas του Χάρη Βαφειά (-4,90%) και την Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα (-2,64%).
«Φωτεινή» εξαίρεση στη χθεσινή συνεδρίαση αποτέλεσε η Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου, η οποία είναι ένα από τα «top picks» των επενδυτών για το 2021. Η μετοχή της κας Φράγκου έκλεισε με κέρδη 6,26%.
Οι προοπτικές
«Έχω συμβουλεύσει τους επενδυτές να αξιοποιήσουν τη σημερινή αδύναμη πορεία για να ενισχύσουν τις τοποθετήσεις τους στο ξηρό φορτίο, τα δεξαμενόπλοια και τα μεγάλα LPG carriers» επισημαίνει στο Reporter ο Managing Director και επικεφαλής ανάλυσης της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves Securities, Joakim Hannisdahl, με το βλέμμα στις συνεδριάσεις που έπονται.
«Τα θεμελιώδη είναι αμετάβλητα και πολύ ενθαρρυντικά, καθώς αναμένεται ισχυρή αύξηση της ζήτησης τα επόμενα χρόνια, έναντι της εξαιρετικά βραδείας ανάπτυξης των στόλων σε όλους τους προαναφερθέντες κλάδους» συνεχίζει ο κ. Hannisdahl. Ο ίδιος, ωστόσο, εκφράζει τις επιφυλάξεις του για τις προοπτικές του LNG.
Οι αναλυτές είναι, επίσης, «bullish» για τα containerships. Όπως λέει σε σημείωμά του ο επικεφαλής ανάλυσης της Value Investor's Edge, J Mintzmyer, αυτά τα πλοία «κλείνουν μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, με το μεγαλύτερο τμήμα του 2021 να είναι ήδη "κλειδωμένο"», ενώ αναμένονται παρόμοιες κινήσεις και για τα επόμενα χρόνια.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr