Ειδικότερα, ο δείκτης ClarkSea Index, ένας σταθμισμένος μέσος όρος των κερδών των tankers, των bulkers, των containerships και των gas carriers έφτασε κατά μέσο όρο τα 17.461 δολάρια ημερησίως το πρώτο τρίμηνο, επίδοση που είναι και η καλύτερη από το 2008, πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Το πρώτο τρίμηνο, ο δείκτης, ο οποίος θεωρείται βαρόμετρο για τη ναυτιλία, επωφελήθηκε κυρίως από τα κέρδη στα containerships και τα μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Η ανάκαμψη του εμπορίου, η συμφόρηση στα λιμάνια και οι διαταραχές στην εφοδιαστική οδήγησαν το δείκτη ναύλων της Clarksons για τα boxships στο καλύτερο σημείο από το 2005. Την ίδια ώρα, η επάνοδος του εμπορίου ξηρού φορτίου, οι αυξημένοι όγκοι σιτηρών, οι ισχυρές κινεζικές εισαγωγές και η άνοδος στη ζήτηση άνθρακα ώθησαν τα μέσα τριμηνιαία κέρδη των bulkers στο μεγαλύτερο επίπεδο για πάνω από μία δεκαετία.
Το momentum συνεχίζεται, με το δείκτη ClarkSea Index να ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο στα 20.759 δολάρια ημερησίως, 36% πάνω από την έναρξη του έτους.
«Η μακροοικονομική ώθηση από τα προγράμματα τόνωσης και την πρόοδο των εμβολίων σε συνδυασμό με μία πιθανή αναβάθμιση του outlook ορισμένων τομέων (ακόμη και των tankers, τα οποία σήμερα δυσκολεύονται), ενδέχεται να στηρίξει περαιτέρω το συγκεκριμένο δείκτη» σημειώνει η Clarksons σε πρόσφατο report.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr