Σύμφωνα με τον εφοπλιστή, οι «πράσινοι» κανονισμοί που υιοθετούνται στο πλαίσιο του IMO είναι ευνοϊκοί για τη Ναυτιλία, καθώς όχι μόνο προκύπτουν οφέλη για το περιβάλλον, αλλά και για την αγορά, με τις παραγγελίες νέων πλοίων να είναι μειωμένες. «Δεν καταγράφονται πολλές παραγγελίες σήμερα, καθώς δεν ξέρουμε ποιο θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος και συνεπώς ποια θα είναι η μηχανή του μέλλοντος. Είναι επίφοβο, διότι παραγγέλνοντας ένα πλοίο σήμερα, το παραλαμβάνεις το 2023 και μέχρι τότε μπορεί να είναι απαρχαιωμένο» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.
Παράλληλα, εκτός από τις εξαιρετικές συνθήκες στο πεδίο της προσφοράς, η κατάσταση είναι θετική και στο μέτωπο της ζήτησης. «Μετά την πανδημία και τους εμβολιασμούς, θα υπάρξει ισχυρή ανάκαμψη των οικονομιών και θα αυξηθούν οι μεταφορές προϊόντων διά θαλάσσης» σημείωσε ο πλοιοκτήτης.
«Χάνουμε λεφτά για δέκα χρόνια. Έπρεπε κάποια στιγμή να αλλάξει η κατάσταση» κατέληξε ο κ. Παππάς.
Τράπεζες και funds
Αυτή τη στιγμή είναι γεγονός ότι οι τράπεζες είναι λιγότερες σε σχέση με το παρελθόν, αλλά με το βλέμμα στο μέλλον και όσο η αγορά βελτιώνεται, θα επιστρέφουν στο «παιχνίδι» τόνισε ο κ. Παππάς. Είναι, επίσης, πολύ θετικό ότι στην Ελλάδα έχουμε τουλάχιστον τέσσερις τράπεζες, οι οποίες δανείζουν τις ναυτιλιακές και μάλιστα με καλούς όρους, συμπλήρωσε ο ίδιος.
«Οι τράπεζες δανείζουν πιο εύκολα μεγαλύτερες εταιρείες. Επομένως, οι εισηγμένες, όπως η δική μας, έχουν το πλεονέκτημα» συνέχισε ο εφοπλιστής. «Ωστόσο», πρόσθεσε ότι και «οι μικρότεροι παίκτες με οργανωμένη εταιρική δομή και καλό παρελθόν στο δανεισμό, μπορούν να βρουν "παράθυρο" στη χρηματοδότηση».
Αναφορικά με τις εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, ο κ. Παππάς έκανε ιδιαίτερη μνεία στις εταιρείες leasing από την Ασία, οι οποίες, όπως είπε, είναι πιο επιλεκτικές, αλλά σταδιακά θα ανοίγονται περισσότερο στον κλάδο.
Κλείνοντας το κομμάτι της εξεύρεσης κεφαλαίων για τη Ναυτιλία, ο CEO της Star Bulk ανέφερε ότι τα funds έχουν στραφεί σε μεγάλο βαθμό σε αυτή, καθώς «βλέπουν» την ανοδική της πορεία, ενώ δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες σε άλλους οικονομικούς τομείς.
Ναυτικοί
Τέλος, ο Πέτρος Παππάς αναφέρθηκε στην ανθρωπιστική κρίση που επέφερε η πανδημία με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους ναυτικούς. Ο ίδιος άφησε αιχμές για τη στάση των ναυλωτών, ενώ έθεσε ως προτεραιότητα την άμεση δράση των κυβερνήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο και την ανάδειξη των εργαζομένων στις θάλασσες ως «key workers».
Το Reporter συμμετέχει ως χορηγός επικοινωνίας στο συνέδιο 4rth Slide2Open Shipping Finance 2021
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr