Όπως έχει γράψει το Reporter, το μέτρο συζητήθηκε στην Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 75) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ κορυφαίες ναυτιλιακές ενώσεις ασκούν πίεση για την επικύρωση της πρότασης στην επόμενη συνεδρίαση του IMO τον προσεχή Ιούνιο. Εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί το 2023.
Η εν λόγω πρόταση, η οποία υπεβλήθη επίσημα χθες (10/3) στον IMO, με τη στήριξη κρατών μελών, όπως η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Λιβερία και η Σιγκαπούρη, προβλέπει μία υποχρεωτική συνεισφορά 2 δολαρίων ανά τόνο καυσίμου, που θα καταναλώνει το εκάστοτε πλοίο. Στόχος είναι η δημιουργία ενός Οργανισμού Έρευνας και Ανάπτυξης (International Maritime Research and Development Board - IMRB), ο οποίος θα προωθεί τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα και άλλες ουσιαστικές «πράσινες» πρωτοβουλίες.
Σημειώνεται ότι την αντίθεσή τους στο περιεχόμενο της πρότασης έχουν εκφράσει ορισμένες περιβαλλοντικές ομάδες, οι οποίες επισημαίνουν ότι τα 5 δισ. δολάρια δεν είναι αρκετά για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των ρύπων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr