Μέχρι τώρα το 2020, 439 πλοία , συνολικής χωρητικότητας 19,2 εκατ. dwt, έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons, στο τέλος του 2020 θα έχουν διαλυθεί πλοία συνολικής χωρητικότητας 26 εκατ. dwt.
Εάν τα στοιχεία επαληθευτούν, θα πρόκειται για ετήσια αύξηση περίπου 50% σε όρους χωρητικότητας, αλλά και πάλι θα είναι τα χαμηλότερα επίπεδα από το 2008.
Δεδομένου του σοκ στη ζήτηση πλοίων από το αρχικό ξέσπασμα της πανδημίας, κάποιοι θα ανέμεναν μεγαλύτερους όγκους προς πώληση για scrap, τόνισε ο αναλυτής της Clarksons, George Warner.
Ο ίδιος απέδωσε τα στοιχεία στις μεγάλες διαταραχές, τις οποίες υπέστησαν οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης τη φετινή χρονιά, καθώς και στους βελτιωμένους ναύλους για bulkers και boxships τους τελευταίους μήνες, σε συνδυασμό με το boom στα tankers την περασμένη άνοιξη.
Ωστόσο, παρά την πρόσφατη αύξηση στους ναύλους, τα bulkers είναι τα πλοία, τα οποία έχουν οδηγηθεί με τη μεγαλύτερη συχνότητα στα διαλυτήρια (115 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 12,4 εκατ. dwt). Πρόκειται για αύξηση 100% από το 2019.
Παράλληλα, 76 boxships, χωρητικότητας 184.000 TEUs, οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια, σε μία αύξηση της τάξεως του 14% συγκριτικά με πέρυσι, σε όρους χωρητικότητας. Στα δεξεμανόπλοια, η δραστηριότητα ανακύκλωσης είναι περιορισμένη. Μόλις 75 πλοία, χωρητικότητας 2 εκατ. dwt έχουν απομακρυνθεί από στόλους, συμπεριλαμβανομένου ενός VLCC.
Στον κλάδο της κρουαζιέρας, 11 πλοία πωλήθηκαν για scrap φέτος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr