Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, προς το τέλος του πρώτου τριμήνου και τις αρχές του δευτέρου τριμήνου του 2021 (Μάρτιος - Απρίλιος), αναμένεται να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα δύο λιμάνια. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι και σε αυτές τις περιπτώσεις θα ακολουθηθεί το μοντέλο της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
Το προφίλ των λιμανιών και οι πιθανοί υποψήφιοι
To λιμάνι του Ηρακλείου περιλαμβάνει πέντε προβλήτες, οι οποίοι διευκολύνουν την κυκλοφορία πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και γενικού φορτίου, containerships, καθώς, επίσης πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας. Επίσης, εξυπηρετεί αλιευτικά σκάφη και yachts. Το επενδυτικό ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στα τμήματα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας. Άλλωστε, το λιμάνι ήταν και το σημείο εκκίνησης της κρουαζιέρας, τον περασμένο Σεπτέμβριο, μετά από μήνες αδράνειας. Είναι γνωστό πως για το λιμάνι ενδιαφέρεται ο Όμιλος Grimaldi, ενώ δεν αποκλείεται να συμμετάσχουν και ανταγωνιστικοί όμιλοι, οι οποίοι ενδιαφέρθηκαν για την Ηγουμενίτσα, όπως η Attica Group.
Αντίστοιχες δυνατότητες προσφέρει και το λιμάνι του Βόλου, το οποίο θεωρείται και κόμβος για scrap, ενώ στα τέλη Οκτωβρίου δόθηκε το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Ναυτιλίας, σχετικά με το έργο της μελέτης ολοκλήρωσης της προβλήτας Νο3. Ο αμερικανικός παράγοντας έχει εκφράσει από πολύ νωρίς το ενδιαφέρον του για το λιμάνι, το οποίο βρίσκεται σε στρατηγική θέση, ενώ πιθανή θεωρείται και η εμπλοκή της ελληνικής εταιρείας logistics, Goldair, η οποία συμμετέχει, ως μέλος κοινοπραξιών, στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.
Το χρονοδιάγραμμα για Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Καβάλα
Σύμφωνα με όσα μεταφέρονται στο Reporter, το τρίτο τρίμηνο του 2021 αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας.
Σήμερα, οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι των διαγωνισμών αξιολογούν αν τα νομιμοποιητικά έγγραφα και τα λοιπά στοιχεία, τα οποία υπέβαλαν οι υποψήφιοι επενδυτές, κατά τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αντιστοιχούν στους όρους που έχουν τεθεί.
Εκτός απροόπτου, εντός του Δεκεμβρίου εκτιμάται ότι θα ληφθούν αποφάσεις από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ για τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Στόχος είναι να ληφθούν αποφάσεις και για τα τρία λιμάνια, χωρίς, όμως, να είναι βέβαιο ακόμη πως κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί.
Το τελευταίο βήμα πριν τις δεσμευτικές προσφορές είναι η υπογραφή των συμβάσεων εμπιστευτικότητας, προκειμένου να δοθεί πρόσβαση στους επενδυτές στο Virtual Data Room (VDR), στο οποίο θα είναι αναρτημένα τα αναλυτικά στοιχεία των λιμένων (οικονομικά δεδομένα, business plans κλπ).
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr