Όπως είπε σε πρόσφατο webinar που διοργάνωσε το Tradewinds, στα μέσα του 2021 θα είναι έτοιμες οι περισσότερες κατευθυντήριες γραμμές και στόχος είναι μέχρι το τέλος του ερχόμενου έτους, η ναυτιλιακή βιομηχανία να γνωρίζει με σαφήνεια το πως θα λειτουργήσουν τα νέα μέτρα μείωσης των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Υπενθυμίζεται, ότι τα δύο νέα προτεινόμενα μέτρα συνδυάζουν την τεχνική (πως μετασκευάζεται το πλοίο και με τι είναι εξοπλισμένο) και τη λειτουργική προσέγγιση (πως λειτουργεί το πλοίο). Ειδικότερα, προτάθηκαν:
- Ο Δείκτης Ενεργειακής Αποδοτικότητας των Ενεργών Πλοίων (Energy Efficiency Existing Ship Index - EEXI), ο οποίος ορίζει τεχνικές απαιτήσεις μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα και
- Ο Δείκτης Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator - CII), ο οποίος ορίζεις τις αντίστοιχες λειτουργικές απαιτήσεις.
Σχολιάζοντας περαιτέρω τα μέτρα και συγκεκριμένα το σύστημα αξιολόγησης CII, ο κ. Lim επεσήμανε ότι πρόκειται για τον πρώτο κανονισμό που έχει αναπτύξει ο ΙΜΟ, o οποίος αξιολογεί και ταξινομεί τα πλοία ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπουν. «Είναι ένα μέτρο βασισμένο στις ανάγκες της αγοράς, ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, το οποίο - μόλις αναπτυχθούν οι σχετικές κατευθυντήριες γραμμές - θα αποδειχτεί πολύ αποτελεσματικό» είπε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας στις κριτικές που διατυπώνονται, ο κ. Lim σημείωσε ότι ο ΙΜΟ δεν είναι ένας περιφερειακός οργανισμός, αλλά αντιθέτως, αποτελείται από πολλά κράτη - μέλη σε όλο τον κόσμο και δεν είναι πάντα εύκολο να επιτευχθεί μία συμφωνία, συνιστώντας σε όλους τους φορείς της βιομηχανίας να λάβουν υπόψη τις σημαντικές ιδιότητες των προτεινόμενων μέτρων.
Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ έκανε ιδιαίτερη μνεία στο παγκόσμιο πρόβλημα της αλλαγής πληρωμάτων, τονίζοντας πως έχει υιοθετηθεί και υλοποιείται ένα πλάνο τριών αξόνων για την αντιμετώπισή του. Συγκεκριμένα, το πλάνο στηρίζεται σε εργασίες σε επίπεδο Ηνωμένων Εθνών, κεντρικών κυβερνήσεων και τοπικών αρχών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr