Ο κ. Βενιάμης που έθεσε ως στόχο και πέτυχε στα 12 χρόνια της παραμονής του στο τιμόνι της Ένωσης, την αναθεώρηση της νομοθεσίας σχετικά με τις σχέσεις εργασίας του κατώτερου πληρώματος στο υπό ελληνική σημαία πλοίο, τόνισε ότι ως απότοκο της μεταρρύθμισης που ψηφίστηκε το καλοκαίρι θα αναγεννηθεί η ναυτοσύνη των Ελλήνων αλλά και θα αυξηθεί ο ελληνικός στόλος.
Σημειώνεται ότι με βάση το νέο νομικό πλαίσιο κάθε πλοίο με ελληνική σημαία μπορεί να απασχολεί ως κατώτερο πλήρωμα Έλληνες που θα αμείβονται πλέον με βάση τις διεθνείς συμβάσεις ναυτικής εργασίας. Μένουν βέβαια πράξεις δευτερογενούς δικαίου για να ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση, ωστόσο με το πέρας των τυπικών αυτών διαδικασιών, αναμένεται να ξεκινήσει η προσπάθεια να αυξηθεί ναυτεργασία στα ελληνικά πλοία και παράλληλα βέβαια να δοθούν ευκαιρίες στους νέους βρουν το δρόμο τους προς την αγορά εργασίας με αμοιβές σημαντικά υψηλότερες από τον κατώτατο μισθό που υπάρχει στις «στεριανές» δουλειές.
Μάλιστα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης εκτιμά ότι με το νέο καθεστώς απασχόλησης των κατωτέρων πληρωμάτων στα υπό ελληνική σημαία θα τονωθεί η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας και πολλοί εφοπλιστές θα «γυρίσουν» πλοία στη «γαλανόλευκη». Είμαι σίγουρος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειονότητα των ελληνόκτητων πλοίων να επιστρέφουν στη σημαία. Εάν πετύχουμε την αναγέννηση της ναυτοσύνης, τότε η ελληνική ναυτιλία μπορεί να προσβλέπει σε ακόμη πιο επιτυχημένα χρόνια, τόνισε χαρακτηριστικά ι ο κ. Βενιάμης.
Παράλληλα ο κ. Βενιάμης που εκπροσωπεί, σημειωτέον, ως πρόεδρος της Ένωσης, τη μεγαλύτερη εμπορική ναυτιλία του πλανήτη μίλησε στην Lloyds list και έστειλε πολλαπλά μηνύματα στην ΕΕ και άλλους διεθνείς θεσμικούς φορείς για θέματα που «καίνε» την παγκόσμια ναυτιλία.
Έτσι, στο φόντο και της τρέχουσας συγκυρίας, τάχθηκε κατά κάθε μέτρου προστατευτισμού. Όπως είπε ο ο ελληνικός εφοπλισμός είναι υπέρ των διεθνών κανονιστικών ρυθμίσεων για τη ναυτιλία μέσω του Διεθνούς ναυτιλιακού Οργανισμού υπογραμμίζοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι υπέρ της ελεύθερης αγοράς που επηρεάζεται μόνο από την προσφορά και τη ζήτηση.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι η ναυτιλία είναι μια πλήρως διεθνοποιημένη δραστηριότητα η πρόθεση των αρχών της ΕΕ να εντάξουν τη ναυτιλία στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων, δημιουργεί σοβαρά ζητήματα τόσο ανταγωνισμού όσο και επί της ουσίας θωράκισης του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη ένα σύστημα εμπορίας ρύπων δεν μειώνει τους ρύπους αντιθέτως επιτρέπει τη μόλυνση με καταβολή αντιτίμου. Επισημαίνει δε ότι η ναυτιλία αντιμετωπίζεται διαφορετικά από άλλους τρόπους μεταφοράς - οι χερσαίες μεταφορές έχουν παραμείνει εκτός του EU ETS και από τις αεροπορικές μεταφορές περιλαμβάνονται μόνο πτήσεις εντός της ΕΕ.
Επίσης προειδοποίησε για μία ακόμη φορά τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή να στρέψει την προσοχή της στην ευρωπαϊκή ναυτιλία για να μην την χάσει όπως τη ναυπηγική βιομηχανία, και έφερε σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα τη στάση της ΕΕ απέναντι στον κλάδο την περίοδο της πανδημίας.
Ο κ. Βενιάμης μάλιστα δεν έκρυψε και την απορία του για το ότι θεσμικοί φορείς της ΕΕ αρνήθηκαν να συναντηθούν με την EEE, η οποία εκπροσωπεί το 53% του ευρωπαϊκού στόλου αναφέρθηκε και σε άλλα κομβικά ζητήματα που έχει θέσει εγγράφως η ΕΕΕ στην ΕΕ Το ένα έχει να κάνει με την αλλαγή πληρωμάτων στα πλοία και το άλλο με το θέμα του «παγώματος» ναυτιλιακών δανείων για όλο τον ευρωπαϊκό κλάδο για μία περίοδο δυο η τριών ετών προκειμένου να ενισχυθεί η ρευστότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Όπως τόνισε ήδη για το θέμα των δανείων αντέδρασε θετικά η ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα δίνονται οδηγίες προς τα μέλη της
Ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε και στη διεθνή διάσταση της δράσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ενώνουμε την φωνή μας με άλλους φορείς με στόχο την υποστήριξη κοινών προτάσεων» σημείωσε στο Lloyds List τονίζοντας ότι η συλλογικότητα είναι μια αρχή που έχει βαθιές ρίζες στην ελληνική ναυτιλία, ενώ και για τον ίδιο αποτελεί πυξίδα δράσης στο δημόσιο βίο. «Δεν είναι ποτέ« εγώ » είναι πάντα «εμείς». «Είναι μια συλλογική προσπάθεια» αναφέρει και εξηγεί ότι αυτό συμβαδίζει με τη φύση της ελληνικής ναυτιλίας η οποία περιλαμβάνει μερικούς πλοιοκτήτες με πολύ μεγάλο στόλο αλλά και εκατοντάδες άλλους με μικρού και μεσαίου μεγέθους στόλο. Αντιθέτως σε άλλες εθνικές εφοπλιστικές ενώσεις κυριαρχούν μια η δυο πολύ μεγάλες εταιρείες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως λειτουργεί η ΕΕΕ σε συλλογικό επίπεδα είναι η συμβιβαστική πρόταση που κατατέθηκε προς την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την καθιέρωση υποχρεωτικών περιορισμών στην ισχύ των κινητήρων των πλοίων με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.
Η πρόταση είχε υποστήριξη από την Ελλάδα, την Ιαπωνία και τη Νορβηγία, και από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο. «Ήταν μια συλλογική πρόταση από μεγάλες ναυτιλιακές χώρες», σημειώνει ο κ. Βενιάμης που εκτιμά παράλληλα ότι με την απόφαση αυτή ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έκανε τεράστια βήματα στην κατεύθυνση να υλοποιήσει «εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές λύσεις» στην πρόκληση της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος,.
Τέλος ο κ. Βενιάμης όπως σταθερά κάνει σε κάθε δημόσια παρέμβαση αναφέρθηκε στην ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, το φορέα συλλογικής κοινωνικής προσφοράς του ελληνικού εφοπλισμού τονίζοντας είναι υπερήφανος για το έργο που προσφέρει.
Η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ έχει συγκεντρώσει τεράστια ποσά για να βοηθήσει την ελληνική κοινωνία στα χρόνια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, αλλά και τώρα με την πανδημία. «Οι Έλληνες εφοπλιστές αγαπούν τη χώρα τους», λέει ο κ. Βενιάμης. «Το επίκεντρο της επιχείρησής μας είναι εντελώς έξω από την Ελλάδα, αλλά είμαστε οι πρώτοι που θα τρέξουμε για βοήθεια» ανέφερε με έμφαση.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr