Ειδικότερα, η ευρωβουλευτής των Πρασίνων, Karima Delli, εισηγήτρια της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου τόνισε σε αναφορά της ότι η Κομισιόν θα πρέπει να απαγορεύσει τα scrubbers και τις απορρίψεις στη θάλασσα λυμάτων και άλλων αποβλήτων και να διασφαλίσει τη σωστή συλλογή και επεξεργασία τους σε λιμενικές εγκαταστάσεις.
Η έκθεση κάλεσε, επίσης, την Επιτροπή να υποβάλει το ίδιο αίτημα στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organization - ΙΜΟ).
Σημειώνεται ότι αρκετές χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν απαγορεύσει τις απορρίψεις νερού πλύσης από τα scrubbers ανοιχτού τύπου (open loop), εν μέσω ισχυρισμών ότι προκαλούν θαλάσσια ρύπανση. Οι χώρες του μπλοκ είναι από τις επιθετικές εντός του ΙΜΟ για την απαγόρευση αυτών των συστημάτων. Στον αντίποδα, οι υποστηρικτές των scrubbers αρνούνται κατηγορηματικά αυτές τις κατηγορίες, ενώ ο ΙΜΟ έχει συμφωνήσει να επανεκτιμήσει τους κανόνες για τα open loop συστήματα.
Παράλληλα, η κα Delli επεσήμανε «την ανάγκη απαγόρευσης χρήσης του Heavy Fuel Oil (HFO), το οποίο ακόμη αξιοποιείται από πολλά πλοία» και εξέφρασε τη λύπη της «για το γεγονός ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες, χρησιμοποιούν τις θαλάσσιες μεταφορές ως τρόπο διάθεσης των αποβλήτων τους».
Τέλος, ζήτησε τη δημιουργία Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA) στη Μεσόγειο και άλλες θάλασσες της Ευρώπης και κάλεσε την Κομισιόν να στηρίξει, μέσω χρηματοδότησης, την ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση αυτή ακολουθεί την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου για ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων (Emissions Trading System) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Διαβάστε ΕΔΩ τι είχε ειπωθεί για τα scrubbers στο μεγάλο debate των κορυφαίων Ελλήνων εφοπλιστών την περασμένη εβδομάδα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr