Όπως επισημαίνει, «η επίσημη θέση του ήταν, είναι και παραμένει υπέρ των επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισκευής και των επιχειρήσεων-μελών του, με τα μικρά ναυπηγεία στο Πέραμα και την Σαλαμίνα, καθώς και των εφοδιαστών, εκτελωνιστών και όλων των ελληνικών επιχειρήσεων υποστήριξης της ναυτιλίας, που επιδεικτικά αγνοεί η Cosco, PCT και ΟΛΠ ΑΕ».
O πρόεδρος του ΕΒΕΠ αναφέρεται στο θέμα του ναυπηγείου, αλλά και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Cosco, για την οποία σχετικές διαβουλεύσεις αποκάλυψε το Reporter.
Το ιστορικό
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, «η κόντρα μεταξύ Cosco και φορέων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης ξεκίνησε το 2018 στον απόηχο της συνεδρίασης της επιτροπής ενδικοφανών προσφυγών, που αποφάσισε με ψήφους 9-1, στις 17 Αυγούστου, να απορρίψει το αίτημα του ΟΛΠ για επανεξέταση του αιτήματος σχετικά με την αδειοδότηση της εγκατάστασης ναυπηγείου. Εναντίον της αίτησης της ΟΛΠ ΑΕ είχαν ταχθεί επιχειρήσεις με ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, οι οποίες απειλούνται από την ανάπτυξη μιας τέτοιας δραστηριότητας, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζει η διοίκηση του οργανισμού. Η ΟΛΠ ΑΕ επέμενε τότε στη δημιουργία καθετοποιημένης δομής ναυπηγείου «χωρίς δικά της συνεργεία» και στη δομή θα εργάζονται οι υφιστάμενες επιχειρήσεις, με καθαρούς όρους και κανόνες. Γι’ αυτό, επικαλείται το γεγονός ότι η προηγούμενη κρατική διοίκηση του ΟΛΠ είχε παρουσιάσει το 2011, πριν από την παραχώρηση του λιμανιού στην Cosco, κανονισμό λειτουργίας και ελέγχου (ΝΑΥΣΟΛΠ) της επισκευαστικής βάσης στο Πέραμα. Η Cosco μας δείχνει ότι δεν καίγεται για Ναυπηγείο, αλλά δεν έχει εγκαταλείψει το θέμα με αιχμή την απόφαση ΣτΕ και ενδεχόμενη νέα προσπάθεια προς την Περιφέρεια Αττικής, οδηγώντας στο βασικό ενδιαφέρον της που εστιάζει ξεκάθαρα στον 4ο προβλήτα.
• Το Mητρώο «Eγκεκριμένων Eργολάβων» και ο προβλήτας ναυπηγοεπισκευών
Όταν υπογράφτηκε η σύμβαση παραχώρησης με την Cosco, στις δεσμεύσεις που αναλάμβανε ο κινεζικός όμιλος περιλαμβάνονταν οι μεγάλες επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή, που τότε έγιναν δεκτές με θετικό τρόπο, καθώς θα «έδιναν ξανά ζωή» στη Zώνη, μετά την κατάρρευση λόγω της κρίσης. Όταν άρχισε να υλοποιείται το επενδυτικό πρόγραμμα, με τη νέα/παλαιά δεξαμενή και τις άλλες υποδομές, το κλίμα σταδιακά έγινε αρνητικό. Kατά άλλους αυτό οφείλεται στη «γραμμή» της COSCO που ουσιαστικά θέλει να συγκεντρώσει και να «ελέγχει» όλες τις δουλειές.
Σε 24ωρη απεργία προχώρησαν την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου, τα συνδικάτα, την ώρα δηλαδή που θα γινόταν η συζήτηση για την οριστική απόφαση εάν θα μπει τέλος στη ναυπηγοεπισκευαστική χρήση στους προβλήτες ΔΕΗ και Δραπετσώνας. Σε ένα από τα master plans της ΟΛΠ ΑΕ, προβλεπόταν και η αλλαγή χρήσης της μισής Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Κερατσίνι και Δραπετσώνα, όπως αυτή λειτουργεί μέχρι σήμερα, και η μετατροπή της σε «car terminal». Άγνωστο σήμερα, εάν η εξέλιξη αυτή, τελικά απετράπη. Πεδίο αντιπαράθεσης είναι τα ζητήματα της άδειας ναυπηγείου που έχει ζητήσει να εκδώσει η ΟΛΠ ΑΕ για την περιοχή και η προσπάθεια δημιουργίας μητρώου ναυπηγοεπισκευαστών από τον ΟΛΠ, αλλά και η κατάργηση θέσεων ναυπηγοεπισκευής που περιελάμβανε σε προηγούμενο στάδιο το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco.
• Η πλατφόρμα «Port Community System» και η ΠΟΛ 1184
Επί της ουσίας η ΣΕΠ έβαλε μπροστά την 1η Οκτωβρίου την επίμαχη πλατφόρμα HPCS, όχι όμως η ΟΛΠ ΑΕ. Κάποιοι έχουν ήδη γραφτεί στην πλατφόρμα καθώς πιστεύουν ότι ως «πρόθυμοι» θα κάνουν τη δουλειά τους με το «αντίπαλο δέος» της PCT. Η κρατική πλατφόρμα για όσους γνωρίζουν θα ενεργοποιηθεί σε σύντομο χρόνο και η νομοθετική πρωτοβουλία θα τρέξει άμεσα. Επίσης ακόμα περιμένουμε να ξεκαθαρίσει το τοπίο των εφοδιασμών πλοίων με διευκρινιστική εγκύκλιο της ΑΑΔΕ μετά τη πρόσφατη αλλαγή της νομοθεσίας. Σχετικές επιστολές έχουν αποσταλεί στους αρμόδιους υπουργούς, δηλώνοντας ξεκάθαρα την αντίθεση του ΕΒΕΠ.
• Οι εξελίξεις και η θέση του ΕΒΕΠ υπέρ των ελληνικών επιχειρήσεων
Οι προσφυγές στην ΡΑΛ από πλευράς Ναυπηγοεπισκευαστών και χρηστών του λιμένος, αλλά και οι γνωμοδοτήσεις που υπήρξαν ουσιαστικά υπέρ όσων προσέφυγαν σταμάτησαν κάθε προσπάθεια διαλόγου που είχε ξεκινήσει μεταξύ φορέων και ΟΛΠ με τις συναντήσεις να οδηγούνται σε ναυάγιο, καθώς ο ΟΛΠ ανακοίνωσε τη πρόθεσή του να υλοποιήσει τα σχέδια ανάπτυξης της ΝΕΖ, αλλά και η ΣΕΠ να ενεργοποιήσει τη πλατφόρμα HPCS. Η συνέχεια αναμένεται βεβαίως σύντομα με εκατέρωθεν ενέργειες, αλλά το βασικό ζήτημα για το ΕΒΕΠ είναι πως πρέπει άμεσα η ΣΕΠ, ο ΟΛΠ και η COSCO, να συνειδητοποιήσουν ότι σε αντίθεση με τις θαλάσσιες μεταφορές σε διεθνή ύδατα, στα ελληνικά ύδατα «αρμενίζουν στραβά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr