Ειδικότερα, χθες Τρίτη, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index (BDI) ενισχύθηκε κατά 26 μονάδες, κλείνοντας στις 2.097 μονάδες. Πρόκειται για το υψηλότερο σημείο του δείκτη από το Σεπτέμβριο του 2019.
Παράλληλα, ο δείκτης που αποτυπώνει την πορεία των capesizes, Baltic Capesize Index (BCI) κινήθηκε ψηλότερα κατά 73 μονάδες στις 4.208 μονάδες, διπλασιάζοντας τα κέρδη του σε διάστημα τριών εβδομάδων. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία αυξήθηκαν στα 34.896 δολάρια.
Αναφορικά με τους άλλους τύπους πλοίων, στα panamaxes, o δείκτης Baltic Panamax Index πρόσθεσε 11 μονάδες, τερματίζοντας στις 1.394 μονάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία ανέβηκαν στα 12.549 δολάρια. Στα πλοία τύπου handysize, ο σχετικός δείκτης σημείωσε άνοδο κατά 2 μονάδες στις 594 μονάδες, με τα μέσα ημερήσια κέρδη να φτάνουν τα 10.685 δολάρια.
Ποιοι παράγοντες ωθούν την αγορά
«H ενισχυμένη δραστηριότητα σε πολλές διαδρομές εκτοξεύει τα κέρδη των capes» επισημαίνει στο Reporter ο Managing Director της Lion Shipbrokers, κ. Πάνος Πάντος και συμπληρώνει ότι «τα τελευταία επίπεδα κερδών αποτελούν μία ακόμα δραματική στροφή στην αγορά αυτών των πλοίων, σε ένα έτος, με τη μεγαλύτερη μεταβλητότητα από ποτέ».
Όπως τονίζει ο κ. Πάντος, «παρατηρούμε ότι η ζήτηση επανέρχεται με διαφορετικό τέμπο σε όλες τις μεγάλες περιοχές (Ευρώπη, Ιαπωνία, Κορέα, Ινδία, Νοτιοανατολική Ασία), ενώ η Κίνα παραμένει ισχυρή, παρά την επιβράδυνση της δραστηριότητας τον τελευταίο μήνα».
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, «τα θεμελιώδη της αγοράς των capes είναι κάτι περισσότερο από υγιή και αναμένεται να παραμείνουν έτσι για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο ακόμα, ενώ προς τη σωστή κατεύθυνση, έστω και με βραδύτερο ρυθμό, κινούνται τα μικρότερα πλοία». Ο κ. Πάντος εξηγεί ότι οι παραδόσεις των νεότευκτων θα μειωθούν σημαντικά στον επόμενο ενάμιση χρόνο, γεγονός που σε συνδυασμό με την αναμενόμενη οικονομική ανάκαμψη και τα μεγάλα πακέτα τόνωσης που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις, καθιστούν ενδιαφέρον το χρονικό διάστημα που βρίσκεται μπροστά μας.
Ενδεικτικές για την ανοδική πορεία της αγοράς του ξηρού φορτίου είναι και οι διαρκώς αυξανόμενες συναλλαγές σε second hand πλοία, καταλήγει ο Managing Director της Lion Shipbrokers.
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr