Οι μέσοι ναύλοι των VLCCs σε διαδρομές από τη Μέση Ανατολή μέχρι την Ασία έφτασαν τα 35.000 δολάρια στο τέλος της περασμένης εβδομάδας από τα 20.000 δολάρια το προηγούμενο διάστημα. Την ίδια ώρα ενώ οι ναύλοι στη spot αγορά για τα VLCCs από τον Περσικό μέχρι τον Αμερικανικό Κόλπο έχουν διπλασιαστεί από τις αρχές Ιουλίου, εξακολουθούν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, γύρω στα 10.000 δολάρια την ημέρα.
Μεμονωνένα deals αποκαλύπτουν ακόμη υψηλότερα κέρδη σε χρονοναυλώσεις πλοίων τύπου VLCCs. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Tankers International, η νορβηγική Equinor ναύλωσε το Elandra Everest, κατασκευής 2020, με εγκατεστημένο σύστημα scrubbers για 55.658 δολάρια την ημέρα, ενώ η Shell ναύλωσε το Olympic Luck, κατασκευής 2010, με σύστημα scrubbers για 47.225 δολάρια την ημέρα.
Η αισιοδοξία ενισχύεται από την πρόβλεψη της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA), ότι τόσο η παραγωγή όσο και οι εξαγωγές πετρελαίου θα ενισχυθούν τον Ιούλιο, καθώς η οικονομική δραστηριότητα παγκοσμίως επανέρχεται σε κανονικούς ρυθμούς και η ζήτηση αυξάνεται.
Μετά τα άνευ προηγουμένου κέρδη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης και της άνθισης της πλωτής αποθήκευσης, οι ναύλοι των VLCCs βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά. Σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List, 178 πλοία χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση αργού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr