Σύμμαχος στην προσπάθεια τόνωση των εξαγωγών είναι ο τουρισμός, η νέα στρατηγική προώθησης για το ελληνικό κρασί που πάει μαζί με τα αποστάγματα αλλά και τα πολλά ελληνικά εστιατόρια του εξωτερικού.
Έτσι τα 2/3 της ελληνικής παραγωγής ποτών κατευθύνονται στις εξαγωγές αναδεικνύοντας τον κλάδο ως έναν από τους πλέον εξωστρεφείς της εθνικής οικονομίας. Κι αυτό παρά την επίθεση φορολογίας που έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια αλλά και τη συρρίκνωση της εγχώριας παραγωγής και κατανάλωσης λόγω της οργιώδους διείσδυσης των αφορολόγητων χύμα και μερικές φορές παράνομων προϊόντων.
«Η αγορά είναι άρρωστη» επισημαίνει στέλεχος του ΣΕΑΟΠ μιλώντας στο Reporter.gr τονίζοντας ότι η οργιώδης διακίνηση no name (ανώνυμων και χύμα) προιόντων στερεί την ευκαιρία να αναπτυχθεί περαιτέρω η αγορά αξιοποιώντας και την παρατεταμένη τουριστική άνοιξη που βιώνει ο τόπος. Όπως αναφέρει εφόσον παντού, ακόμη και το ούζο, συχνά είναι χύμα, δεν δίνεται η ευκαιρία στον τουρίστα να μάθει τα επώνυμα προϊόντα και να τα ζητήσει στη συνέχεια στην πατρίδα του.
Σύμφωνα, δε, με στοιχεία από το Γενικό Χημείο, που υπέστησαν την επεξεργασία Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) το 2016, η παραγωγή σε εκατομμύρια λίτρα καθαρής αλκοόλης ( lpa -λίτρα καθαρής αλκοόλης) ήταν στα 18,6 εκατ. το 2010 και στα 7,7 εκ και οι εξαγωγές. Δηλαδή αντιπροσώπευαν το 41% συνόλου της παραγωγής. Το 2014 κι ενώ η παραγωγή ήταν 17,4 εκατομμύρια λίτρα οι εξαγωγές έφτασαν τα 11,4 εκατομμύρια λίτρα δηλαδή οι εξαγωγές έφτασαν το 65%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές, αυξήθηκαν από 19,3 εκατ. λίτρα τελικού προϊόντος το 2010 31,4 εκατ. λίτρα το 2016, μια αύξηση κατά 63%. Οφείλεται, επίσης, στη μικρότερη υποχώρηση της κατανάλωσης εγχώριων ποτών σε σύγκριση με την υποχώρηση της κατανάλωσης εισαγόμενων αλκοολούχων ποτών (-16% έναντι -25% αντίστοιχα την περίοδο 2010-2016).
Σε όρους αξίας, οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών διαμορφώθηκαν σε €74 εκατ. το 2016, από €60 εκατ. το 2009, μεταβολή που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 23%. Αντίθετα, οι εισαγωγές συρρικνώθηκαν κατά 45% σε €153 εκατ. από €277 εκατ. το 2009.
Ημερίδα για τους κινδύνους από τα χύμα ποτά και αποστάγματα
Στο μεταξύ ημερίδα με τίτλο «Ανώνυμα χύμα ποτά και αποστάγματα» Κίνδυνος για την υγεία του καταναλωτή. Κέρδη για τους λαθρέμπορους» διοργανώνει ο Σύνδεσμος των Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών τη Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018 και ώρα 10.30, στο ξενοδοχείο Radisson Blue Park Hotel (Λεωφ. Αλεξάνδρας 10, Αθήνα)
Σκοπός της ημερίδας είναι να εξεταστούν τα εμπόδια, όπως είναι η υπερφορολόγηση και το λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών, καθώς επίσης και η περίπτωση της παράνομης εμπορίας και διακίνησης του τσίπουρου διημέρων που έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και η κατανάλωσή του ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία.
Στην κορυφαία αυτή συνάντηση για τον κλάδο της ελληνικής παραγωγής αλκοολούχων ποτών, θα δώσουν το παρών εκπρόσωποι των μεγαλύτερων εταιρειών παραγωγής αλκοολούχων ποτών από όλη την Ελλάδα, δημοσιογράφοι, ενώ στα πάνελ των συζητήσεων θα συμμετέχουν προσωπικότητες από τον ακαδημαϊκό χώρο, υπηρεσιακοί παράγοντες (Γενικό Χημείο του Κράτους, Γεν. Γραμ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Υπ. Αγροτ. Ανάπτυξης & Τροφίμων, Τελωνεία, Αστυνομία, ΣΔΟΕ του Υπ.Οικονομικών) εκπρόσωποι φορέων χάραξης πολιτικής και think tanks καθώς και παράγοντες της αγοράς.
Κατά την έναρξη των εργασιών της Ημερίδας θα απευθύνουν χαιρετισμό, ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γεώργιος Πιτσιλής και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή κ. Δημήτριος Αυλωνίτης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr