Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις δύο 24ωρα μετά τη λειτουργία της υπηρεσίας, 550 γονείς έκαναν «κλικ» στο gov.gr και έδωσαν το όνομα της επιλογής τους στο παιδί τους.
Συγκεκριμένα, από την Τρίτη 29 Μαρτίου, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εσωτερικών Μάκη Βορίδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η νέα υπηρεσία παρέχεται με πολύ απλό τρόπο στο gov.gr, μέσα από την ενότητα «Οικογένεια» και την υποενότητα «Γέννηση». Με αυτόν τον τρόπο οι γονείς έχουν τη δυνατότητα και να δηλώνουν το όνομα του παιδιού τους, την βάπτισή του, καθώς και να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά την επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη.
Η διαδικασία
Ο πολίτης συνδέεται μέσω των κωδικών Taxisnet ή με τους κωδικούς web banking και υποβάλλει τις δηλώσεις ηλεκτρονικά. Η δήλωση ονοματοδοσίας πραγματοποιείται συνδυαστικά και από τους δύο γονείς. Με την έγκριση και του δεύτερου γονέα, την δήλωση την παραλαμβάνει ηλεκτρονικά ο ληξίαρχος του δήμου όπου δηλώθηκε η γέννηση του παιδιού και προχωρά στην ονοματοδοσία.
Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, η επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να εντοπίσει και να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.
Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης βάπτισης έχει οποιοσδήποτε γονέας ή ο ανάδοχος, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Ο ληξίαρχος, με τον ίδιο τρόπο την καταχωρεί και ο πολίτης ενημερώνεται αντίστοιχα.
Όλα τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή των δηλώσεων αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.
Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης «ξεκινήσαμε με τη διαδικασία απλούστευσης των ληξιαρχικών γεγονότων, όπως με τη γέννηση ενός παιδιού. Προχωρήσαμε στην ονοματοδοσία, όπου και οι δυο γονείς καλούνται να συμφωνήσουν στη δήλωση ονοματοδοσίας και σε ό,τι αφορά στη βάφτιση-υπάρχουν μετά κάποια έγγραφα που υπογράφονται από τους νονούς και έναν εκ των γονέων. Η καταχώρηση αυτών των εγγράφων πλέον θα είναι ψηφιακή και θα διακινούνται με τον κατάλληλο τρόπο και στις σχετικές υπηρεσίες του κράτους».
Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από το Υπουργείο Εσωτερικών, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr