Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα το υπουργείο Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε στις 21 Ιουλίου 2006 στα 1,107 ευρώ ανά λίτρο σημειώνοντας, δηλαδή, αύξηση κατά 2,31%, από τα 1,082 ευρώ ανά λίτρο στις 14 Ιουλίου 2006.
Στην ίδια ανακοίνωση το υπουργείο προσπαθεί να δικαιολογήσει τις αυξήσεις των τιμών, τονίζοντας ότι από τις αρχές του 2004 η διεθνής τιμή της βενζίνης έχει συνολικά αυξηθεί κατά 153,17%, ενώ μόνο τον τελευταίο μήνα δηλαδή στο διάστημα από 21 Ιουνίου έως 21 Ιουλίου 2006, η τιμή αυξήθηκε κατά 11,26%.
Επιπλέον επισημαίνεται ότι από τις αρχές του 2004, η τιμή της αμόλυβδης έχει συνολικά αυξηθεί κατά 51,44%, ενώ στο ίδιο διάστημα η τιμή του brent αυξήθηκε κατά 135,35%.
Τέλος, τονίζεται ότι στη χώρα μας η λιανική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι η χαμηλότερη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υπολείπεται κατά 17,47% του σχετικού ευρωπαϊκού μέσου.
Η απάντηση του ΠΑΣΟΚ
Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ κ. Ν. Αθανασάκης, «προκύπτει ένα ερώτημα που δεν έχει απαντηθεί από την κυβέρνηση: γιατί τα καύσιμα και η βενζίνη ακριβαίνει περισσότερο στην Ελλάδα σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες;»
Ο ίδιος σημείωσε ότι «από τον Ιούνιο του 2005 ως τον Ιούνιο του 2006 το ποσοστό μεταβολής στα καύσιμα ήταν στην Ελλάδα 13,9% και στην ΕΕ ο μέσος όρος ήταν 11,3%. Την περίοδο Μάιος-Ιούνιος 2006 το ποσοστό μεταβολής στην Ελλάδα ήταν αύξηση 2,17% και ο μέσος όρος στις χώρες της ΕΕ ήταν μείωση 0,1%».
Τέλος, ο κ. Αθανασάκης επεσήμανε ότι το τελευταίο εξάμηνο, σε τιμές προ φόρων για τα 1.000 λίτρα, ο μέσος όρος των 15 έχει παρουσιάσει αύξηση 16,8%, ο μέσος όρος των 25 έχει παρουσιάσει αύξηση16,8% και στην Ελλάδα η αύξηση είναι 20,5%.
«Αυτά μπορούν να τα απαντήσουν οι κύριοι της κυβέρνησης ή νομίζουν ότι θα βάλουν μια γενική ταμπέλα η διεθνής κρίση και θα κρύψουν τα πάντα κάτω από αυτό το χαλί» αναρωτήθηκε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr