Η απόφαση αυτή λήφθηκε με αφορμή την τροποποίηση διατάξεων του καταστατικού του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με βάση σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο κρίθηκε μη νόμιμο από τοΕ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την υπ αρίθμ. 184/2006 γνωμοδότησή του.
Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος, μεταξύ των άλλων, προβλέπει: 1) ότι οι εισφορές των ασφαλισμένων και του εργοδότη υπολογίζονται σε ολόκληρο το ποσό των συντάξιμων αποδοχών τους, αντί των μειωμένων αποδοχών λόγω αργίας, διαθεσιμότητας, απεργίας, κ.λπ., 2) ότι οι υπάλληλοι του πρώην Ο.Λ.Θ. που μετετάγησαν ή πρόκειται να μεταταγούν σε άλλες υπηρεσίες διατηρούν το ασφαλιστικό καθεστώς που είχαν στην υπηρεσία της Ο.Λ.Θ. Α.Ε.
Το ΣτΕ επισημαίνει την υποχρέωση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης να συντάσσουν αναλογιστικές μελέτες ανά πενταετία και σε κάθε περίπτωση μεταβολής των αναλογιστικών δεδομένων τους (όρων χρηματοδοτήσεως και παροχών). Και αυτό γιατί το Σύνταγμα (άρθρο 22) «εγγυάται το θεσμό της κοινωνικής ασφάλισης των εργαζομένων, ο οποίος διασφαλίζεται δια της λειτουργίας των βιωσίμων ασφαλιστικών οργανισμών που στηρίζονται σε υγιή αναλογιστική βάση».
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο επισημαίνει ότι το σχέδιο διατάγματος δεν συνοδεύεται από την απαιτούμενη αναλογιστική μελέτη. Και η έλλειψη αυτή δεν μπορεί να καλυφθεί από τις αναλογιστικές μελέτες του 2001, που στάλθηκαν συμπληρωματικά στο δικαστήριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr