Οι γερμανοί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες επικαλούνται, την κρίση που πλήττει παγκοσμίως τον ναυπηγοπισκευστικό κλάδο.
Είναι γεγονός, πως μέχρι πρόσφατα ήλπιζαν στην διεκδίκηση των φρεγατών, οι οποίες ωστόσο δόθηκαν με απ' ευθείας ανάθεση στην Γαλλία.
Από τον Οκτώβριο, οι γερμανοί είχαν απευθύνει πρόσκληση για συνεργασία σε ελληνικές εταιρείες αμυντικού υλικού προκειμένου να διεκδικήσουν τη παραγγελία του Πολεμικού Nαυτικού.
Είχαν μάλιστα διοργανώσει συνάντηση με τους εκπροσώπους 28 εταιρειών του αμυντικού τομέα που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και ζήτησαν τις προτάσεις τους για τις δυνατότητες συνεργασίας.
Aνάμεσα στις εταιρείες που συμμετείχαν στη συνάντηση «στρογγυλής τράπεζας», που είχε πργματοποιηθεί στο ξενοδοχείο King George ήταν οι Intracom Defence, Axon, Sunlight, Ariexpo, Alpha Marine, Space, Technava, Mοδιάνο-Pοσσώνης, EAΣ, Kιολείδης, Marak, Motomarine, SSMART, Kestrel,Ocean King, MIE,Epicos, Miltech κ.ά.
Ωστόσο τα προβλήματα είναι πιο περίπλοκ, καθώς εκκρεμεί η παράδοση υποβρυχίου το οποίο αρνούμεθα να παραλάβουμε ως ασταθές. Οι Γερμανοί από την πλευρά τους ζητούν επιμόνως να μάθουν τι θα γίνει με τα 200 εκ. ευρώ που ζητά πίσω η ΕΕ ως παράνομη επιδότηση.
Η Κομισιόν έχει κρίνει ότι τα διάφορα δάνεια και εγγυήσεις που χορήγησαν το ελληνικό κράτος και η τότε κρατικής ιδιοκτησίας τράπεζα ΕΤΒΑ στα Ναυπηγεία και στην κοινοπραξία HDW/Ferrostaal, διάδοχος της οποίας είναι η ThyssenKrupp συνιστούσαν μη συμβατές ενισχύσεις.
Επίσης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ρήτρα με βάση την οποία η Ελλάδα δεσμεύθηκε συμβατικά να αποζημιώσει τον αγοραστή για οποιαδήποτε κρατική ενίσχυση που θα πρέπει τυχόν να ανακτηθεί μελλοντικά συνιστά παράνομη ενίσχυση της τελευταίας και δεν μπορεί να εφαρμοσθεί.
Ως εκ τούτου, το τοπίο παραμένει ομιχλώδες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr