Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Οι δύο οργανισμοί επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους να συνεργαστούν για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ και την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα.
Καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει τον ναυτιλιακό τομέα —συμπεριλαμβανομένων της ναυτιλίας, των ναυπηγείων και των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού— στη "Στρατηγική Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας" και στο "Σχέδιο Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές", ενώ ζητούν τη λήψη ουσιαστικών μέτρων.
"Σήμερα, οι Ευρωπαίοι Εφοπλιστές και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού ενώνουν τις δυνάμεις τους, καλώντας την Επιτροπή να συμπεριλάβει τον ναυτιλιακό τομέα στη νέα Στρατηγική και στο Σχέδιο Επενδύσεων. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι μια ιστορία επιτυχίας: η Ευρώπη κατέχει το 35% του παγκόσμιου στόλου, ενώ το μερίδιο της ΕΕ στο παγκόσμιο ΑΕΠ είναι μόλις 15%." δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
"Και οι δύο πρωτοβουλίες πρέπει να διασφαλίσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για τη δημιουργία ενός ισχυρού και ανταγωνιστικού ναυτιλιακού βιομηχανικού συμπλέγματος στην Ευρώπη. Η αντιμετώπιση του διογκούμενου χάσματος καινοτομίας είναι ο μόνος δρόμος για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανικής βάσης. Η οικονομική υποστήριξη από τα έσοδα του εθνικού και ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS) πρέπει να ενισχύσει την υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων", πρόσθεσε.
Ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της Sea Europe, δήλωσε: "Η Ευρώπη χρειάζεται ισχυρά, καινοτόμα και διεθνώς ανταγωνιστικά ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Η Ευρώπη ηγείται παγκοσμίως σε σύνθετους τύπους πλοίων και ναυτιλιακό εξοπλισμό, αλλά πρέπει να γίνει πιο ανθεκτική και λιγότερο εξαρτημένη από τρίτες χώρες. Μια ουσιαστική στρατηγική ναυτιλιακής βιομηχανίας θα επιτρέψει στην Ευρώπη να εδραιώσει την παγκόσμια ηγεσία της, να ανακτήσει στρατηγικές αγορές και να επωφεληθεί από αναδυόμενα τμήματα, διασφαλίζοντας την οικονομική της ασφάλεια".
Η κοινή δήλωση προτείνει συγκεκριμένα:
- Ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας, της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού βιομηχανικού τομέα μέσω μιας ουσιαστικής ευρωπαϊκής στρατηγικής, όπως αναφέρεται στην Επιστολή Αποστολής της Προέδρου της Επιτροπής προς την Επίτροπο Μεταφορών.
- Διατήρηση ενός ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα μέσω ενός διεθνούς ρυθμιστικού και φορολογικού πλαισίου ισότιμου ανταγωνισμού.
- Οικονομική υποστήριξη των ευρωπαϊκών ναυπηγείων και των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού μέσω κινήτρων που θα προωθούν τη ζήτηση για πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, τις αναβαθμίσεις και τις καθαρές τεχνολογίες στην Ευρώπη, καθώς και επενδύσεις για την αναβάθμιση των ναυπηγείων και των βιομηχανικών διαδικασιών.
- Θέσπιση δεσμευτικών υποχρεώσεων για την παραγωγή καθαρών καυσίμων στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους στόχους του "Net Zero Industry Act", μέσω του "Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές".
- Διευκόλυνση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση —μέσω δημόσιων και ιδιωτικών πόρων— για ναυτιλιακές επενδύσεις που στηρίζουν τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια και την ψηφιακή εποχή, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των εσόδων από το ευρωπαϊκό και εθνικό ETS.