Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Petrofin οι Έλληνες διαχειριστές πλοίων κατά το 2023 ήλεγχαν 6.494 εμπορικά πλοία, κάθε τύπου και χωρητικότητας, η συνολική χωρητικότητα των οποίων ήταν κατά 2,08% αυξημένη σε σχέση με το 2022.
Αν και η Κίνα συνέχισε να επιδεικνύει ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο ελληνικός ναυτιλιακός στόλος με μια συνολική χωρητικότητα 393 εκατ. DWT στην διάρκεια του περασμένου έτους εξακολουθούσε να κατέχει ένα άνετο προβάδισμα έναντι των 302 εκατ. DWT της Κίνας, με την Ιαπωνία να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 238 εκατ. DWT.
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι το μέσο μέγεθος των πλοίων αυξήθηκε το 2023 σε 73,1 χιλ. τόνους DWT από 72,6 χιλ. τόνους DWT που ήταν το 2022. Επίσης και η μέση ηλικία των πλοίων ηλικία αυξήθηκε στα 14,3 έτη.
Η συνολική εικόνα δείχνει μια καλή ναυτιλιακή αγορά με υψηλό ποσοστό αξιοποίησης του υπάρχοντος στόλου και μια προσεκτική προσέγγιση στην παραγγελία νεότευκτων πλοίων.
Η ελληνική ναυτιλία και το 2023 και παραμένει στην πρώτη θέση με την Κίνα να ακολουθεί στη δεύτερη, σύμφωνα με την Petrofin Research.
Επίσης οι Έλληνες διαχειριστές πλοίων εμφανίζονται να ναυπηγούν τα περισσότερα νέα πράσινα πλοία.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η συνολική χωρητικότητα των ελληνικών παραγγελιών νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε από 24,33 εκατ. DWT σε 43,01 εκατ. DWT με συνεχείς περαιτέρω παραγγελίες τους τελευταίους μήνες.
Η Petrofin καταγράφει στοιχεία των Clarksons που καταδεικνύουν ότι οι Έλληνες διαχειριστές οδηγούν την κούρσα των νέων ναυπηγήσεων πράσινων πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον με 543 πλοία συνολικής χωρητικότητας 52.331.130 dwt υπό παραγγελία έναντι 532 πλοίων 42.825.520 dwt της Κίνας και 474 πλοίων 34.775.883 dwt των Ιαπώνων.
Εξάλλου, ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών εμφανίζεται να έχει μειωθεί πάλι το 2023 σε 592, βρισκόμενος πολύ κοντά στις 588 εταιρίες που καταγράφηκαν το 2018, το χαμηλότερο σημείο στο οποίο έχουν βρεθεί ως τώρα.
Από το στοιχείο αυτό προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι οικονομίες κλίμακος παίζουν καθοριστικό ρόλο σε μια υγιή ναυτιλία, μια αρχή την οποία ως φαίνεται αποδέχονται οι Έλληνες διαχειριστές.
Γ. Σκορδίλης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr