Το υπό ελληνική σημαία Sounion μετέφερε 150.000 τόνους πετρελαίου από το Ιράκ, όταν χτυπήθηκε από τους Χούθι, στην Ερυθρά Θάλασσα. Το πλήρωμα διασώθηκε, αλλά τμήματα του πλοίου παραδόθηκαν στις φλόγες, χωρίς να είναι ξεκάθαρο εάν το σκάφος παρουσιάζει διαρροή πετρελαίου, αυτήν τη στιγμή.
Σύμφωνα με το σχέδιο διάσωσης, το πετρέλαιο θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο, ενώ το Sounion θα ρυμουλκηθεί σε ασφαλές λιμάνι, πιθανότατα στο Τζιμπουτί. Ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά πλοία της ευρωπαϊκής ναυτικής επιχείρησης «Ασπίδες» θα συνοδεύσουν το πλοίο, ενώ πιθανότατα Σαουδάραβες θα επιβλέπουν τη μεταφορά πετρελαίου, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν στα ρυμουλκά να απομακρύνουν το πλοίο.
Το σχέδιο ρυμούλκησης είναι αποτέλεσμα στενού συντονισμού μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, Ευρωπαίων εταίρων και βασικών περιφερειακών παραγόντων, όπως ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, αναφέρει το Bloomberg, προσθέτοντας ότι η Αθήνα προχώρησε και σε σχετική ανεπίσημη συνεννόηση με την Τεχεράνη, η οποία υποστηρίζει τους μαχητές Χούθι.
Μιλώντας στις Βρυξέλλες, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, είπε ότι μίλησε με τον υπουργό Εξωτερικών της Σαουδικής Αραβίας για να διαβεβαιώσει ότι «το θέμα θα αντιμετωπιστεί με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια».
Εκπρόσωπος του αμερικανικού Πενταγώνου, την Τρίτη, είχε δηλώσει ότι το σκάφος φαίνεται να παρουσιάζει διαρροή, εγκυμονώντας τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής, κάτι που διέψευσαν εκπρόσωποι της επιχείρησης «Aσπίδες». Στο χειρότερο σενάριο, η διαρροή ολόκληρου του φορτίου του Sounion θα μπορούσε να αποτελέσει την πέμπτη μεγαλύτερη διαρροή. Σε περίπτωση μεγάλης πετρελαιοκηλίδας, θα υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις για τις ακτές της Υεμένης και των γειτονικών χωρών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr