Η ομάδα των Ολλανδών ακτιβιστών «Extinction Rebellion», διαμαρτυρόμενη για τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, αλλά και για τον υπερτουρισμό, στις 10 Αυγούστου εμπόδισε το «Jewel of the Seas», της Royal Caribbean, να καταπλεύσει στο λιμάνι του Άμστερνταμ, αναγκάζοντας το κρουαζιερόπλοιο να αλλάξει πορεία και να δέσει στο λιμάνι του Ijumuiden και να μεταφέρει του επιβάτες του στην ολλανδική πρωτεύουσα με λεωφορείο.
Επίσης, την επόμενη ημέρα, στις 11 Αυγούστου, οι ακτιβιστές καθυστέρησαν την είσοδο στο λιμάνι του Ijumuiden για περισσότερες από τέσσερις ώρες του κρουαζιερόπλοιου «Seven Seas Mariner» της Regent Seven Seas Cruises.
Το πλοίο έδεσε τελικά στο λιμάνι μετά την παρέμβαση της Αστυνομίας η οποία απομάκρυνε τους διαδηλωτές.
Στις 18 Αυγούστου, η ακτιβιστική οργάνωση προσπάθησε να παρεμποδίσει το «Serenade of the Seas», χωρητικότητας 2.490 επιβατών, να δέσει στο ίδιο λιμάνι, και χρειάστηκε να παρέμβει και πάλι η Αστυνομία. Εξαιτίας αυτών των κινητοποιήσεων η Ambassador Cruise Line αναγκάστηκε να αλλάξει το δρομολόγιο το κρουαζιερόπλοιου «Ambition», ώστε να αποφύγει τυχόν νέες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες.
Κάτω από το καθεστώς αυτών των αντιδράσεων το κρουαζιερόπλοιο «Disney Dream», το οποίο προγραμμάτιζε να καταπλεύσει στο Άμστερνταμ στις 6 Σεπτεμβρίου, θα παρακάμψει την ολλανδική πρωτεύουσα και θα ταξιδέψει για την Μπριζ του Βελγίου, μέσω Αμβούργου, όπου θα παραμείνει πλέον για δύο ημέρες αντί για μία, όπως αναφέρει η Disney Cruise Line, σε ενημέρωση της προς τους πελάτες της.
Τα κρουαζιερόπλοια αποτέλεσαν επίσης το επίκεντρο διαμαρτυριών στη Γαλλία αυτό το καλοκαίρι.
Ακτιβιστές από τις ομάδες Stop Cruises BZH Collective και Extinction Rebellion ενώθηκαν για να εμποδίσουν το κρουζιερόπλοιο της «Regent», Seven Seas Voyager, να εισέλθει στο Concarneau στη βορειοδυτική Γαλλία.
CLIA : «Η μπάλα στην εξέδρα…»
Και ενώ ενισχύονται δυναμικά στην Ευρώπη και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς οι φωνές διαμαρτυρίας για τα σύνθετα προβλήματα που προκαλεί στις τοπικές κοινωνίες ο υπερτουρισμός, η CLIA, η Ένωση των εταιριών του κλάδου, σε ανακοίνωση της σχετικά με τις εν λόγω αντιδράσεις αναφέρεται στα δισεκατομμύρια που επενδύουν τα μέλη της σε νέες περιβαλλοντικές τεχνολογίες (τα οποία θα επένδυαν ούτως ή άλλως λόγω των νέων κανονισμών για τον άνθρακα), ενώ δεν κάνει καμιά αναφορά στο θέμα του υπερτουρισμού που προκαλούν τα πλοία της σε όλη την Ευρώπη.
Η CLIAόμως κάνει ένα βήμα ακόμη και επικαλούμενη θέματα ασφάλειας, εμμέσως πλην σαφώς, κάνει υποδείξεις στα ευρωπαϊκά κράτη πως θα πρέπει να διαχειρίζονται όσους αντιδρούν στον υπερτουρισμό.
Ο εκπρόσωπος της ανέφερε χαρακτηριστικά : «Σεβόμαστε το δικαίωμα των ανθρώπων να έχουν και να εκφράζουν διαφορετικές απόψεις, διαφωνούμε όταν η έκφραση αυτών των απόψεων παρεμποδίζει τα δικαιώματα των άλλων ή, ακόμη χειρότερα, δημιουργεί ανησυχίες για την ασφάλεια και την προστασία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr