«Σε ένα πλαίσιο ισχυρών ναυτιλιακών αγορών, σε πολλούς τομείς, εν μέρει λόγω της διακοπής της ναυσιπλοΐας μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, η έλλειψη ανακυκλώσιμων πλοίων που κινούνται προς τα ναυπηγεία αποσυναρμολόγησης φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για το υπόλοιπο του 2024», σημειώνει η Clarksons σε πρόσφατη έκθεσή της.
Άλλοι μεγάλοι «σταθμοί» ανακύκλωσης πλοίων, όπως το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές και η Τουρκία, αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την έλλειψη πλοίων και οι τιμές (σ.σ. για το scrap) έχουν πέσει σημαντικά, σε επίπεδα πολύ κάτω από τα 500 δολάρια ανά ldt.
«Συνολικά, ο κλάδος της ανακύκλωσης πλοίων διανύει μια δύσκολη περίοδο, με εκτεταμένη αβεβαιότητα και περιορισμένες προοπτικές άμεσης βελτίωσης», σημειώνει η Best Oasis σε ανακοίνωσή της.
Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την τεράστια ποσότητα φθηνού κινεζικού χάλυβα, που κατακλύζει τις αγορές σε χώρες όπως η Ινδία και το Πακιστάν.
«Καθώς οι φθηνότερες εισαγωγές κινεζικού χάλυβα προκαλούν και πάλι ανησυχίες στην Ινδία και το Πακιστάν, απαιτούνται, σαφώς, περαιτέρω δασμοί αντιντάμπινγκ, προκειμένου να περιοριστούν οι φθηνότερες εισαγωγές χάλυβα και να μην υποτιμούνται τα αποθέματα στα εγχώρια ναυπηγεία ανακύκλωσης πλοίων, δημιουργώντας περαιτέρω οικονομικά εμπόδια για τις τοπικές εταιρείες ανακύκλωσης πλοίων», τονίζει η GMS σε πρόσφατη έκθεσή της.
Το υπουργικό συμβούλιο της Ινδίας αναμένεται να ψηφίσει, σύντομα, μια νέα ναυπηγική πολιτική, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου της χώρας στους παγκόσμιους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας και της ανακύκλωσης πλοίων. Η προτεινόμενη πολιτική περιλαμβάνει ένα σύστημα «πιστωτικών σημειωμάτων ανακύκλωσης», που θα προσφέρει στους πλοιοκτήτες πίστωση 40% επί της αξίας του scrap, για τα πλοία που αποσυναρμολογούνται σε ινδικά ναυπηγεία.
«Συνδέοντας την ανακύκλωση πλοίων με την κατασκευή νέων πλοίων, η πολιτική έχει σχεδιαστεί για να δημιουργήσει έναν βιώσιμο κύκλο, ενισχύοντας και τους δύο τομείς», αναφέρει η Best Oasis.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr