Το συγκεκριμένο πλοίο χρησιμοποιούνταν επί τρεις δεκαετίες ως αποθήκη για το πετρέλαιο της Υεμένης.
Ωστόσο, ο εμφύλιος που είναι σε εξέλιξη από το 2015 στη χώρα έχει καταστήσει αδύνατη οποιαδήποτε εργασία επισκευής του, παρόλο που έχει ακόμα στα αμπάρια του ένα εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου.
Το δεξαμενόπλοιο είναι υπό τον έλεγχο των ανταρτών Χούτι, οι οποίοι θεωρούνται τρομοκρατική οργάνωση από πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και της Σαουδικής Αραβίας.
Ο ΟΗΕ ωστόσο, έχει έρθει σε συμφωνία με τους Χούτι προκειμένου να βρεθεί ένα κατάλληλο πλοίο που θα μπορούσε να φορτώσει τα βαρέλια στα δικά του αμπάρια, καθώς αν εκραγεί ή σημειωθεί διαρροή η ποσότητα πετρελαίου που θα βρεθεί στην Ερυθρά Θάλασσα, θα είναι τετραπλάσια από το ατύχημα του πλοίου «Exxon Valdez», το 1989, στην Αλάσκα.
Να σημειωθεί ότι ο ΟΗΕ έχει συγκεντρώσει για αυτή την σημαντική επιχείρηση 82 εκατ. δολάρια, από κυβερνήσεις και από άλλες χορηγίες και εν τέλει η Euronav είναι αυτή που συμφώνησε να παραχωρήσει ένα δεξαμενόπλοιό της.
Τι σημειώνει η πλευρά της Euronav
Ολόκληρη η ομάδα της Euronav δηλώνει πολύ ενθουσιασμένη που μπορεί να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο έργο και να κάνει ό,τι μπορεί για να βοηθήσει στην πρόληψη μιας πιθανής περιβαλλοντικής καταστροφής.
Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι που συνεργαζόμαστε με τον ΟΗΕ σε αυτή τη λεπτή και ευαίσθητη επιχείρηση παρέχοντας ένα κατάλληλο δεξαμενόπλοιο, αλλά και την απαραίτητη τεχνογνωσία από το επιχειρησιακό μας προσωπικό για την υποστήριξη της διαδικασίας διάσωσης.
Αυτή η κρίσιμη λειτουργία απαιτεί αφοσιωμένη υποστήριξη από την Euronav για τουλάχιστον εννέα μήνες και αντανακλά τα ευρύτερα διαπιστευτήριά μας για τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον.
Ο Ωκεανός είναι το περιβάλλον μας, ας τον προστατεύσουμε».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr