Το πλοίο ναυπηγήθηκε από την Guangzhou Shipyard International και είναι το πρώτο από τα έξι δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου, χωρητικότητας 49.990 dwt, που έχουν σχεδιαστεί για χρήση μεθανόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα επόμενα χρόνια, η μεθανόλη αναμένεται να επεκταθεί γρήγορα καθώς η Maersk παρουσιάζει τα πρώτα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με εναλλακτικό καύσιμο και η x-Press Feeders έχει παραγγείλει έως και δώδεκα μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργούν επίσης με μεθανόλη.
Η Proman Stena Bulk, μια κοινοπραξία μεταξύ της σουηδικής Stena Bulk AB και της ελβετικής Proman έγινε η πρώτη από τη νέα γενιά ναυτιλιακών εταιρειών που παρήγγειλε πλοία με καύσιμα μεθανόλης. Αρχικά, παρήγγειλαν δύο πλοία και στη συνέχεια επέκτεινε την παραγγελία σε τρία, ενώ η Proman αργότερα παρήγγειλε ανεξάρτητα τρία πρόσθετα δεξαμενόπλοια όλα χρησιμοποιώντας το ίδιο σχέδιο.
Όλα τα πλοία ναυπηγούνται από την Guangzhou Shipyard International (GSI), με τα άλλα δύο πλοία για την Proman Stena Bulk να είναι επίσης υπό κατασκευή. Το Stena Pro Patria αναμένεται να παραδοθεί σύντομα, ενώ φέτος αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα αδελφά της πλοία, Stena Pro Marine και Stena Prosperous .
Ο αντιπρόεδρος της GSI, William Zhou, χαιρέτισε την έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών και δοκιμών του εξοπλισμού πρόωσης ως «μια στιγμή απορροής» στην ανάπτυξη της μεθανόλης ως εναλλακτικού καυσίμου για τα δεξαμενόπλοια MR. Είπε ότι κάθε δεξαμενόπλοιο θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές NOx χρησιμοποιώντας κάθε χρόνο περίπου 12.500 τόνους μεθανόλης ως καύσιμο πλοίων.
«Είμαστε πολύ περήφανοι που βλέπουμε το πρώτο πλοίο σε αυτόν τον πρωτοποριακό στόλο να ξεκινά δοκιμές στη θάλασσα», είπε ο Zhou. «Κερδίσαμε το συμβόλαιο κάτω από σκληρό ανταγωνισμό από την Κορέα και αυτό το πλοίο δείχνει τι είναι πραγματικά ικανό να αξιοποιήσει η GSI στην εμπειρία της από την κατασκευή 30 πλοίων διπλού καυσίμου. Η κατασκευή του Stena Pro Patria είναι ένα τεράστιο επίτευγμα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και θα ήθελα να ευχαριστήσω την Proman, τη Stena, την ομάδα μας, τους κινητήρες MAN καθώς και την class society DNV για όλα όσα κάνουν για να κάνουν αυτό το τολμηρό σχέδιο να γίνει πραγματικότητα».
«Η μεθανόλη έχει το πλεονέκτημα ότι είναι ευρέως διαθέσιμη κοντά σε πολλά λιμάνια σε όλο τον κόσμο, έχοντας αποσταλεί εδώ και δεκαετίες», δήλωσε ο Zhou και πρόσθεσε πως επιπλέον, ο ανεφοδιασμός της μεθανόλης, ως υγρού καυσίμου σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, είναι παρόμοια με το καύσιμο απόσταξης, επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων με σχετικά λίγες αναβαθμίσεις.
Αναμένει τέλος ότι η χρήση μεθανόλης θα αυξηθεί λόγω των ιδιοτήτων που την καθιστούν λιγότερο επικίνδυνη για το περιβάλλον από το ντίζελ ή το HFO που βιοδιασπάται γρήγορα σε περίπτωση διαρροής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr