Το όλο έργο είναι κομβικό για την ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης ΝΑ Ευρώπης. Προβλέπεται να είναι χωρητικότητας 153.500 κ.μ. LNG και βέβαια, θα συνδεθεί με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία.
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 410 εκ. ευρώ και έχει πλήρως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους αλλά και μέσω της συμμετοχής των ιδιωτών μετόχων του. Συγκεκριμένα ο σταθμός FSRU Αλεξανδρούπολης έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» (ΕΠΑνΕΚ) με το ποσό της δημόσιας δαπάνης να ανέρχεται στα 166,7 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση της υποδομής, η νέα μονάδα θα μπορεί να μεταφέρει 5,5 δις κ.μ. LNG προς την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Ο Γ. Μανιάτης
“Θετική εξέλιξη τα αυριανά εγκαίνια του FSRU Αλεξανδρούπολης από τέσσερις πρωθυπουργούς” αναφέρει σε δήλωσή του ο πρώην υπουργός Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης συμπληρώνοντας “Ας θυμηθούμε όμως οτι πριν 9 χρόνια, το «μακρινό» 2013, το έργο αυτό το είχαμε ξεκινήσει, σχεδιάσει και το είχαμε εντάξει στα ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενα προγράμματα PCIs. Την επόμενη χρονιά, το Μάιο 2014, με εισήγησή μου στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ), το έργο εντάχθηκε στις εθνικές στρατηγικές επενδύσεις, με πρόβλεψη λειτουργίας του μέσα στο 2016. Μεσολάβησαν 9 ολόκληρα χρόνια, για να χαιρόμαστε σήμερα, που η επένδυση αυτή αποτελεί τη βασική ενεργειακή ελπίδα για Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζει το γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας στο μέσο της ενεργειακής καταιγίδας που πλήττει την Ε.Ε. Έτσι πρέπει να λειτουργούμε: πατριωτικά και μακροπρόθεσμα. Μόνο έτσι προστατεύουμε την κοινωνία και το εθνικό μας συμφέρον. Τα ίδια ισχύουν και τώρα, για έργα που διεκδικούμε σήμερα και τα οποία θα αποδώσουν στα επόμενα λίγα χρόνια…”
Γεωστρατηγική σημασία
Οι σταθμοί
Συμπερασματικά τα νέα δεδομένα δημιουργούν νέες ανάγκες για υποδομές, που βέβαια θα πρέπει να διασφαλίσουν σχετικές χρηματοδοτήσεις αλλά και να βρεθεί μια “χρυσή” τομή ώστε να μην επιβαρύνουν τους καταναλωτές με τη μορφή τελών. Γι' αυτό άλλωστε η ΡΑΕ έχει ζητήσει από το ΔΕΣΦΑ να διαχωρίσει τις επενδυτικές δραστηριότητές της από τις άλλες που αφορούν το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr