«Εργάζομαι ως λιμενεργάτης στο συγκρότημα λιμένων San Pedro Bay της Καλιφόρνια για σχεδόν 15 χρόνια και το μόνο που ξέρω με σιγουριά για τη συμφόρηση είναι ότι ο ένας «ρίχνει το μπαλάκι» στον άλλο.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες μας κατηγορούν ότι δεν καλύπτουμε θέσεις εργασίας με ειδίκευση, αλλά είναι αυτές που εγκρίνουν την εκπαίδευση για τέτοιου είδους δουλειές. Στη συνέχεια γυρίζουμε και κατηγορούμε την COVID-19 για την εισροή διαδικτυακών παραγγελιών. Οι καταναλωτές βλέπουν τα πλοία να υποστηρίζονται και λένε ότι δεν ξεφορτώνουμε αρκετά γρήγορα. Οι φορτηγατζήδες διαμαρτύρονται για την έλλειψη πλαισίου στο λιμάνι, το οποίο περιορίζει τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να μεταφερθούν έξω από το ναυπηγείο. Είναι ένα παιχνίδι απόλυτης ενοχής», σημείωσε.
Τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς κατέγραψαν ρεκόρ συμφόρησης τον περασμένο μήνα, με 65 φορτηγά πλοία να έχουν «κολλήσει» έξω από την ακτή και να περιμένουν να αγκυροβολήσουν για να ξεφορτώσουν. Παράλληλα, τα εν λόγω λιμάνια αποτελούν το μεγαλύτερο συγκρότημα στο δυτικό ημισφαίριο και χειρίζονται περίπου το 40% των εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, καθιστώντας τα ως κάποια από τα πιο πολυσύχναστα στον κόσμο. Η πρόσφατη καθυστέρηση είναι μόνο ένα άλλο παράδειγμα μιας παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού που βρίσκεται σε κρίση.
Λόγω της πανδημίας, η συμφόρηση στα λιμάνια είναι στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών. Τα πλοία που είναι τα αγκυροβολημένα ανοιχτά και περιμένουν να έρθει η σειρά τους για εκφόρτωση, μπορούν να φανούν από χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με το Marine Exchange της Νότιας Καλιφόρνια, από τις 5 Οκτωβρίου, υπήρχαν συνολικά 143 πλοία στο λιμάνι: 88 με αγκυροβόλιο και 55 σε θέσεις ελλιμενισμού. Το ρεκόρ εκείνη τη στιγμή ήταν 157 συνολικά πλοία, και αυτό σημειώθηκε μόλις τον περασμένο μήνα.
«Παρά το τι μπορεί να ακούγεται, τα πληρώματα δεν έχουν «κολλήσει» ακριβώς στη μέση της θάλασσας που βρίσκονται τα πλοία. Υπάρχει μια ακτοπλοϊκή υπηρεσία που μεταφέρει ανθρώπους από και προς τις αποβάθρες, οπότε είναι ελεύθεροι να έρθουν στην ξηρά και να παραλάβουν τρόφιμα ή προμήθειες», υπογράμμισε.
Η κατάσταση είναι ένας φαύλος κύκλος
«Με την πανδημία, ρεκόρ ανθρώπων έχουν ψωνίσει διαδικτυακά, αυξάνοντας τον αριθμό των αποστολών που έρχονται στα λιμάνια μας.
Οι λιανοπωλητές ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να ψωνίζουν νωρίς για να διασφαλίσουν ότι τα δώρα τους φτάνουν εγκαίρως για τα Χριστούγεννα, προκαλώντας δημόσια φρενίτιδα.
Όσο οι κατασκευαστές συνεχίζουν να πληρώνουν αποθήκες για την αποστολή των προϊόντων τους, η κατάσταση για αυτούς δεν διαφέρει από τα συνηθισμένα επίπεδα εργασίας. Στη συνέχεια, οι αποθήκες θα συνεχίσουν να συνάπτουν συμβάσεις με τις ναυτιλιακές εταιρείες για την αποστολή των εμπορευματοκιβωτίων τους και τα λιμάνια δεν θα απομακρύνουν τα πλοία επειδή βγάζουν όλα τα χρήματά τους σε αμοιβές και εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων», σχολίασε ο λιμενεργάτης, ο οποίος επιθυμούσε να μείνει ανώνυμος.
«Όλα αυτά έχουν επηρεάσει την ευαίσθητη ισορροπία της αλυσίδας εφοδιασμού: Οι αποθήκες ξεσπούν στους μεσάζοντες, τα εμπορευματοκιβώτια αποστολής έχουν υπερβολική ζήτηση, τα σασί εξαντλούνται, ο εξοπλισμός είναι κατεστραμμένος, οι πλωτοί και οι χερσαίοι δρόμοι κατακλύζονται, τα φορτηγά και οι φορτηγατζήδες εξαντλούνται , και τα ναυπηγεία και τα λιμάνια μας φτάνουν στα όρια.
Έχει γίνει επίσης πολλή κουβέντα για το κλείσιμο του λιμανιού τα Σαββατοκύριακα, αλλά είναι κλειστό για τους φορτηγατζήδες μόνο τα Σάββατα και τις Κυριακές σε μια προσπάθεια διαχείρισης της κυκλοφορίας. Τα λιμάνια είναι ανοιχτά τα Σαββατοκύριακα και εδώ κάνουμε ταξινόμηση, εκφόρτωση και φόρτωση φορτίου, αλλά δεν υπάρχει πολύς χώρος στις αποθήκες λόγω του υπέρογκου αριθμού αποστολών που αντιμετωπίζουμε».
«Η τελευταία φορά που είδα μια καθυστέρηση κοντά σε αυτό που βιώνουμε τώρα ήταν το 2015, όταν η International Longshore and Warehouse Union, που εκπροσωπεί τους λιμενεργάτες και η Pacific Maritime Association, που εκπροσωπεί όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες, βρέθηκαν σε ένα μακρύ συμβόλαιο διαπραγματεύσεων, οι οποίες οδήγησαν σε επιβράδυνση και διακοπή των εργασιών», είπε.
Κλείνοντας, σημείωσε πως «θα ήταν καταστροφικό η κατάσταση στα λιμάνια να επιδεινωθεί - αλλά θα μπορούσε εύκολα. Όπως το βλέπω, είμαστε όλοι μαζί σε αυτό. Κάθε κρίκος στην αλυσίδα εφοδιασμού πρέπει να συνεχίσει το τέλος της συμφωνίας.
Αντί να κατηγορούμε ο ένας τον άλλον, πρέπει να ενωθούμε και να δουλέψουμε με επιτυχία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr