Έχουν αναφερθεί περισσότερες από 100 νέες περιπτώσεις από τα τέλη Μαΐου στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ, έναν από τους σημαντικότερους παραγωγικούς κόμβους της Κίνας, με αποτέλεσμα τη λήψη αυστηρών μέτρων από την κυβέρνηση.
Η επεξεργασία στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Yantian στο Σενζέν, η οποία ανέστειλε τις εξαγωγές για σχεδόν μια εβδομάδα τον περασμένο μήνα, αφού οι εργαζόμενοι έδειξαν θετικοί COVID-19, έπεσε. Υπήρξε επίσης μια απότομη μείωση του αριθμού των πλοίων που ελλιμενίζονται, καθώς οι αρχές επιβάλλουν μέτρα πρόληψης του ιού.
Η επιβράδυνση του τερματικού σταθμού, η οποία έχει επιδεινώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στα κοντινά κινεζικά λιμάνια Nansha και Shekou, υπογραμμίζει την ευπάθεια της παγκόσμιας ναυτιλίας σε εστίες στη χώρα, όπου οι νέες μολύνσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με άλλες μεγάλες οικονομίες κατά το παρελθόν έτος. «Είναι ζήτημα του μεγέθους του τερματικού σταθμού», δήλωσε ο Lars Mikael Jensen της Maersk, της διεθνούς ναυτιλιακής εταιρείας. «Αυτός είναι ένα τερματικός που δραστηριοποιείται σε όλες τις αγορές, ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο και οδηγεί σε κάποιο είδος κυματισμού».
Επίσης ασκεί πίεση στις εμπορικές επιδόσεις της Κίνας, οι οποίες έχουν εκτοξευθεί κάτω από την πανδημία εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης εμπορευμάτων στο εξωτερικό, όπως ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές. Η αύξηση των εξαγωγών της Κίνας συνέβαλε στην ταχεία ανάκαμψή της από την αρχική έξαρση Covid-19 στην οικονομία.
Τα επίσημα στοιχεία έδειξαν ότι οι κινεζικές εξαγωγές αυξήθηκαν 27,9% από έτος σε έτος τον Μάιο, σε σύγκριση με μια χαμηλή βάση πέρυσι. Αλλά έχασαν τις προσδοκίες για αύξηση 32,1%, με βάση μια έρευνα του Bloomberg για τους οικονομολόγους, και οι αναλυτές πρότειναν ότι οι μελλοντικές επιδόσεις θα μπορούσαν να αποδυναμωθούν από την αναστάτωση.
«Αναμένουμε ότι θα επηρεαστούν τα δεδομένα για το εμπόριο και την παραγωγή του Ιουνίου», δήλωσε η Iris Pang, επικεφαλής οικονομολόγος για την Κίνα στην ING. «Αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρονικών αγαθών γενικά και να επηρεάσει τις τιμές εξαγωγής της Κίνας και τελικά τις τιμές εισαγωγής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη».
Η παγκόσμια ναυτιλία υπέστη μια σειρά από πιέσεις κατά το παρελθόν έτος, συμπεριλαμβανομένων ελλείψεων εμπορευματοκιβωτίων και προβλημάτων με τα μέλη του πληρώματος που δεν μπορούν να αποβιβαστούν στα λιμάνια. Στην Κίνα, ορισμένοι κατασκευαστές στράφηκαν σε σιδηροδρόμους για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη αντ’ αυτού, αν και οι όγκοι παραμένουν ένα μικρό ποσοστό του ναυτιλιακού εμπορίου.
«Άλλα λιμάνια στην Κίνα πιθανότατα θα γίνουν επίσης πιο προσεκτικά», σημείωσε ο Zhiwei Zhang, επικεφαλής οικονομολόγος της Pinpoint Asset Management. «Σε συνδυασμό με την πανδημία στην Ινδία και τις οικονομίες της Νοτιοανατολικής Ασίας, η έλλειψη πλοίων, το αυξανόμενο κόστος εμπορευμάτων και ναυτιλίας, αυτή η αύξηση των περιπτώσεων Covid στο Γκουανγκντόνγκ μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της πληθωριστικής πίεσης σε άλλες χώρες».
«Νομίζω ότι αυτή είναι μόνο η αρχή. Μπορεί να μην είμαστε τόσο τυχεροί όσο πέρυσι», δήλωσε η Πένι Τσενγκ, μία ναυτιλιακή πράκτορας στο Σενζέν, η οποία είπε ότι το πρόγραμμα αποστολής είχε καθυστερήσει στο λιμάνι της πόλης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr